Livet alltså

pepp

Trådstartare
Kära buke, jag har gjort ett misstag.

I måndags skulle jag hänga med mitt ex och se film och äta middag. Jag sa till min pojkvän att jag skulle träffa en kompis den dagen (exet är ju just en kompis) sen frågade han mig igår om det var en tjejkompis jag var med, men jag sa "Nej, det var E", han blev jättesur/besviken på mig för att jag inte sa att det var han jag skulle vara med...

Jag förstår inte varför jag inte sa från början att det var E jag skulle vara med, nu tror pojkvännen att jag undanhållit nåt, i hans värld så träffar man ex för sex eller för att man behöver personen... jag har sett han rakt in i ögonen och verkligen sagt att det inte är nåt sånt mellan oss...

Ville nog mest bara skriva av mig, vi är rätt färska på 3 månader också... kan verkligen inte med att förlora honom :(

Jag har sagt att jag verkligen lärt mig en läxa och att han får fundera om han vill fortsätta med oss efter detta...

Han påpekade att han är inte svartsjukt lagd, men att jag borde sagt från början att "Jag har ett ex jag brukar hänga med", grejen är den att jag inte varit i denna sitsen och behövt ta upp det tidigare...
 
Sv: Livet alltså

jag förstår inte riktigt misstaget. Det är inte som att du ljög, du sa att du ska träffa en vän, du ser honom som en vän. När pojkvännen frågade vem du skulle träffa sa du vem. Hur mycket ska man behöva rapportera bara för att man är tillsammans?

Om en pojkvän frågar vem jag ska träffa så säger jag "en kompis" inte "en kompis som jag hade sex med för ett par år sedan" varför ska han veta det?
 
Sv: Livet alltså

Nej det är sant... jag tror han tar det så hårt eftersom man inte kan vara vän med sina ex enligt honom... jag vet inte...
 
Sv: Livet alltså

Vad är det för läxa du har lärt dig menar du? Att det är din partner som definierar dina relationer till andra människor? :crazy:

Jag tycker du ska säga åt din snubbe att sluta fjompa sig.
 
Sv: Livet alltså

Jag skulle aldrig vilja vara ihop med nån som vill göra slut för att jag umgåtts med mitt ex. Maken till svartsjuka...
 
Sv: Livet alltså

Du har rätt att umgås med vem du vill så det är han som överreagerar.
Jag har också kontakt med några ex men inte fan ligger jag med dom för det. Min man vet om att vi har kontakt och lite osäkerhet från honom finns men han har ingen anledning till att misstro mig så han säger inget om det utan jag får träffa vem jag vill.
 
Sv: Livet alltså

Jag förstår din killes svartsjuka. Jag hade blivit väldigt förbannad om min sambo åt middag och kollade film med en annan tjej, utan att säga något.:mad:

Men i vårat förhållande har vi inte myspys med andra, kanske vi som är konstiga.

Prata med din kille, förklara din och exets relation.
Ni kanske inte behöver göra såna pargrejer ihop, kanske snarare ta en fika eller något?
Självklart är ens ex ett laddat ämne, någon man haft känslor för och ett liv med. Även om inte känslorna finns kvar så kan de ju komma tillbaka.

Och detta är en anledning till att ha fortsatt kontakt med honom, men man kanske inte ska hålla det hemligt.
 
Sv: Livet alltså

Jag har förklarat, att det tog slut för att vi bara var vänner, att det här är våran grej, se film/serier och käka middag ibland... men han har inget emot att vi häner "Man kan inte sluta umgås med folk bara för att man träffat nån" det var just grejen att jag inte sa nåt.
Jo, jag kan förstå honom faktiskt, jag hade inte blivit glad över att han träffat sitt ex heller...
 
Sv: Livet alltså

Oj, jag tycker han överreagerar något fantastiskt! Jag skulle nog försöka snacka med honom och trycka på att han uppenbarligen inte delar samma värderingar som jag när det kommer till ex/myspysiga vänner av alla de slag. Sen skulle jag blivit väldigt ledsen över hans reaktion. Om han hade fortsatt att vara tjurig och arg trots min ledsenhet hade jag nog övervägt att tänka över hela förhållandet faktiskt. Man ska inte behöva skällas ut för fel man inte haft en aning om att man begått.
 
Sv: Livet alltså

Jag har förklarat, att det tog slut för att vi bara var vänner, att det här är våran grej, se film/serier och käka middag ibland... men han har inget emot att vi häner "Man kan inte sluta umgås med folk bara för att man träffat nån" det var just grejen att jag inte sa nåt.
Jo, jag kan förstå honom faktiskt, jag hade inte blivit glad över att han träffat sitt ex heller...

Jag fattar inte. Han har inget emot att du umgås med ditt ex men du förstår hans reaktion för du vill inte att han umgås med ex? Och samtidigt är det skitviktigt att du rapporterar när du umgås med ditt ex?

Om ni båda tycker det är så dant att umgås med ex så kan ni ju sluta göra det båda två. Eller så tycker ni att det inte är en big deal och så låter ni bli att sjåsa upp det. Varför detta konstiga mellanting där ni måste lämna detaljrapporter?
 
Sv: Livet alltså

Jag vill inte att han umgås med ex just för att det kommer innebära att han antingen ligger med dom eller "behöver dom" :) hade han bara haft en vänskaplig relation hade det gått bra givetvis!
 
Sv: Livet alltså

kl

Jag förstår verkligen inte den här grejen med att
1. Man måste rapportera allt till sin partner, är man ihop så måste man veta absolut allt om varandras liv
2. Umgängessätt som bara är okej om de man umgås med är av samma kön :confused:
 
Sv: Livet alltså

Dvs du vill inte att han är kär i eller ligger med andra människor. Men det har ju ingenting med dina vänskapsrelationer att göra.
 
Sv: Livet alltså

jag förstår inte riktigt misstaget. Det är inte som att du ljög, du sa att du ska träffa en vän, du ser honom som en vän. När pojkvännen frågade vem du skulle träffa sa du vem. Hur mycket ska man behöva rapportera bara för att man är tillsammans?

Om en pojkvän frågar vem jag ska träffa så säger jag "en kompis" inte "en kompis som jag hade sex med för ett par år sedan" varför ska han veta det?

Fast alltså. Om min sambo (eller pojkvän på den tiden han "bara" var det) frågar vem det är jag ska träffa så berättar jag ju självfallet vem det är jag ska träffa. Inte för att jag har någon sort rapporteringsskyldighet, men varför skulle jag undanhålla för min partner vem jag umgås med? Om han frågar vad jag åt till middag svarar jag ju knappast "mat".

Att svara "en kompis" på frågan "vem ska du träffa" låter ungefär som något en 14-åring säger till sina föräldrar.
 
Sv: Livet alltså

Håller med om båda och han sa att vi inte behöver berätta allt åt varandra, men vissa saker vill han veta..
Kan umgås med andra killkompisar utan att det är nån big deal också. Det är just denna exgrej.
 
Sv: Livet alltså

Jo, jag sa som bara "Imorgon slipper du mig, jag ska se Walking Dead och käka middag med en kompis". I andra fall säger jag alltid vem jag ska hänga med, inte för att det har nån betydelse. Men jag fick som bara inte ur mig att det var E.
 
Sv: Livet alltså

Jag har även förklarat att jag aldrig skulle kunna vara otrogen mot honom och kunna se han i ögonen sen. Att man gör slut om man börjar få upp intresse för andra, att han inte behöver oroa sig för det.
 
Sv: Livet alltså

Fast alltså. Om min sambo (eller pojkvän på den tiden han "bara" var det) frågar vem det är jag ska träffa så berättar jag ju självfallet vem det är jag ska träffa. Inte för att jag har någon sort rapporteringsskyldighet, men varför skulle jag undanhålla för min partner vem jag umgås med? Om han frågar vad jag åt till middag svarar jag ju knappast "mat".

Att svara "en kompis" på frågan "vem ska du träffa" låter ungefär som något en 14-åring säger till sina föräldrar.

jag säger så ibland. Och det oavsett vem jag ska träffa, ingen av mina pojkvänner har varit jätteintresserade om just vem jag träffar. "fika med en kompis" är fullt tillräcklig info
 
Sv: Livet alltså

Håller med om båda och han sa att vi inte behöver berätta allt åt varandra, men vissa saker vill han veta..
Kan umgås med andra killkompisar utan att det är nån big deal också. Det är just denna exgrej.

Jaha och nu är han sur för att du inte kunde läsa hans tankar och du tycker det är helt förståeligt om han vill dumpa dig därför? Du köper helt hans världsbild och säger att du gjort ett "misstag" och "lärt dig en läxa" fast DU vet att du inte var otrogen eller tänkte vara otrogen. Jag undrar fortfarande vad det är för "läxa" du har lärt dig?

Alltså förlåt men han låter inte som att han är något att hänga i julgranen. Kör över dig helt och får dig med på tåget han precis manglade över dig med...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok När jag var liten hade jag en så kallad "bästis" liksom så många andra småtjejer. Har kanske nämnt henne här i min dagbok tidigare, jag...
Svar
0
· Visningar
431
Senast: miumiu
·
Relationer Matchade med en kille på tinder och vi klickade direkt. Vi började hänga i princip dagligen i en månads tid, han träffade min familj och...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
6 325
Senast: Otherside
·
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 344
Senast: miumiu
·
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
2 780
Senast: WildHorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp