Livets hårda skola

Tyvärr skickar dom inte ut antagningsbesked. Och ingen examen heller. Du hör bara klassrumsdörrarna slå igen bakom dig och Magister Caligula står där med sin linjal. Och sen spelar det ingen roll om du inte läst på. Du kan bara vara där och göra det du kan även om det inte duger. Oftast så slår ju dörren upp lika plötsligt. Då gäller det att komma ut.
 
Har hört att det är där man ska gå om man vill läsa "Argumentationsteknik mot PK-horor" och "Anti-källkritik 101". Känner att jag är alltför okunnig på dessa områden och skulle gärna gå ett par kurser men det är alltså inte helt lätt då? :(
 
Du hör bara klassrumsdörrarna slå igen bakom dig och Magister Caligula står där med sin linjal.

Stig Järrel som Caligula i Hets är sannerligen sinnebilden av livets hårda skola personifierad. :D:love:

web-hets_001_---kopia.jpg
 
Har hört att det är där man ska gå om man vill läsa "Argumentationsteknik mot PK-horor" och "Anti-källkritik 101". Känner att jag är alltför okunnig på dessa områden och skulle gärna gå ett par kurser men det är alltså inte helt lätt då? :(

Jag tror man måste ha licens på järnrör för att få gå "Argumentationsteknik mot PK-horor" men är inte helt säker. Är det någon som vet? :)
 
Man måste klara grundkursen "livet är orättvist och ingen bryr sig om mig", sen såklart "alla andra har ansvar för sitt liv förutom mig". Bonuskurser finns som: "hur du hittar en blandras som du kan kalla pitbull", "skaffa fulaste tatueringarna" och "skaffa barn med så många olika män du kan" alternativt "skaffa så många barn du kan och bråka med alla ex"
 
Jag har antagits.
Fast det kom inget tjusigt antagningsbesked så jag var beredd innan.

Jag har nu lärt mig den hårda vägen att lufta hydrofor, sota vattenledningar, kolla vattenpump. Den hårda vägen: för om jag inte gjort detta hade jag stått utan vatten...

Å andra sidan: jag har ju gått lång annan skola också och vet därför att man kan ta hjälp av proffs.
 
Livets hårda skola är ingen skola utan mer självstudier där man tar in sk "fakta" från andra Som Vet Hur Det Egentligen Ligger Till. Hur saker Ligger Till lär man sig vid fikabord med likasinnade, min pappa tex. Han vet massor av sånt där. Eller på fb i olika intressegrupper. Tricket är att inte ifrågasätta, kolla upp eller förhålla sig källkritiskt. Man kan också hjälpa andra gnm att Dela Inlägg på fb. Du kan också skriva Vad Du Tycker till folk som inte håller med dig. Berätta också att du vet var de bor. Så att de förstår att de inte får tycka som de vill. Gärna i samma stycke som du skriver att det är åsiktsfrihet i det här landet. Och därför ska dina åsikter inte ifrågasättas. Rikiga skolor är för sk "pk-fi**or" (Såna som inte fattat Hur Det Egentlien Är och som tror de är något bara för att de kan det där med källkritik) så det finns inga kurser!!!

Det gäller också att ogilla kändisar som tycker att humanitet och faktagranskning är grejor. Man får inte gilla Malena Ehrman, Henrik Schyffert eller Jonas Gardell.

Så det är bara att bli självlärande!! Lycka till! Men det får man väl inte skriva i det här jävla landet!!
 
Jag tror man måste ha licens på järnrör för att få gå "Argumentationsteknik mot PK-horor" men är inte helt säker. Är det någon som vet? :)
Nja, det behövs väl varken kurs eller licens, det räcker väl att födas som typ ett maskrosbarn, så är man automatiskt antagen till livets hårda skola? Järnrör kan säkert ingå där, tänker jag.
 
Livets hårda skola finns plötsligt där, lite som rummet i Harry Potter som finns när det behövs, bara det att Livets hårda skola finns där vare sig du vill eller inte. Har du väl kommit in gäller det att kämpa för att ta sig därifrån, under tiden kommer du lära dig att livet kan vara jävligt orättvist och att det är inget du kan påverka. Samtidigt får du dock lära dig vara glad för det lilla och att se livet på ett annat sätt.
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 592
AI
Samhälle Jag tänkte att vi kunde ha en tråd om AI. För visst finns det inte en generell tråd? Vad tror ni, kommer betaltjänster för exempelvis...
2
Svar
20
· Visningar
960
Senast: sjoberga
·
Skola & Jobb Själv har jag sökt två olika kurser för att jobba med skrivprojekt. Sen har jag sökt en kurs om brödbakets kemi . Alla är på distans...
2
Svar
26
· Visningar
776
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 464
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp