Livmoderinflammation

movi

Trådstartare
7 dagar sen vovven blev opererad, såret har läkt jättefint och hon har mått bra, äter, dricker, kissar och bajsar, ingen feber, är utan tratt när vi har koll och noll intresserad av såret.

På hemgångsrådet står det att flytningar kan förekomma upp till en vecka efter op, så det är nog på gång att upphöra, för hon har flytningar, inga variga men lite blodfärgat.

Dock tycker jag att hon är väl manisk på att slicka ren vulvan, kan flytningarna i sig irritera vulvan så att det blir nån form av irritation där? Så fort hon får chansen så ska det slickas rent. Kan allt slickande orsaka bakterier som ja vad ska jag skriva, men typ vandrar vidare inåt?

Jag kan ringa veterinär och fråga, men kanske inte nu kl 4 😁, men tänkte att jag kan även fråga här om någon är vaken, och kanske kan svara 👍 Det kanske är helt normalt.
 
7 dagar sen vovven blev opererad, såret har läkt jättefint och hon har mått bra, äter, dricker, kissar och bajsar, ingen feber, är utan tratt när vi har koll och noll intresserad av såret.

På hemgångsrådet står det att flytningar kan förekomma upp till en vecka efter op, så det är nog på gång att upphöra, för hon har flytningar, inga variga men lite blodfärgat.

Dock tycker jag att hon är väl manisk på att slicka ren vulvan, kan flytninrna i sig irritera vulvan så att det blir nån form av irritation där? Så fort hon får chansen så ska det slickas rent. Kan allt slickande orsaka bakterier som ja vad ska jag skriva, men typ vandrar vidare inåt?

Jag kan ringa veterinär och fråga, men kanske inte nu kl 4 😁, men tänkte att jag kan även fråga här om någon är vaken, och kanske kanr svara 👍 Det kanske är helt normalt.

Rätt normalt om du frågar mig, tikar tycker om att hålla sig rena. Så länge hon inte slickar typ 24/7 är det ingen fara. Är samma beteende som vid löp, När flytningarna upphör, kommer hon sluta slicka (om hon då inte upptäckt en enkel väg till tillfredställelse (orgasm)).
 
Rätt normalt om du frågar mig, tikar tycker om att hålla sig rena. Så länge hon inte slickar typ 24/7 är det ingen fara. Är samma beteende som vid löp, När flytningarna upphör, kommer hon sluta slicka (om hon då inte upptäckt en enkel väg till tillfredställelse (orgasm)).
Tack för svar!
Som jag misstänkte, typ som vid löp, men tycker att det är mer än vid löp, eller så är det bara att nu när hon är nyopererad så är man mer observant 😁 När hon löper så tänker man inte så mycket på det.
 

Liknande trådar

Hästvård För snart 6 veckor sen fick min gamla underbara ponny vandra vidare.:( Tillsammans med henne gick en äldre ponny som vi prova släppa...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
13 429
Senast: Legolaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp