Livmodersinflammation

A

aenglah

Jag har en tik som blir 7 år nu i februari.
Hon har fått valpar en gång då hon var 4 år.

Jag märkte redan vid förra löpet att hennes löp blivit längre och undrar om detta är normalt. Hunden är pigg och har ingen feber.

Men jag känner mig ändå oroad över att hennes löp blivit längre, kan detta vara ett tecken på att hon lättare kan få livmodersinflammation? Borde man operera bort livmodern i förebyggande syfte?

Hon har lagt på sig rätt så många extrakilon sedan valpkullen kan detta resultera i längre löp?
 
Sv: Livmodersinflammation

Jag har bokat tid hos veterinären för en koll.

Han trodde att hon kunde ligga i farozonen för att få livmodersinflammation förr eller senare.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min tik är känslig i magen efter en lång tids medicinering av smärtstillande förra året (svår hornhinneskada, och direkt efter det en...
Svar
8
· Visningar
1 446
Senast: Heddiz
·
Hundhälsa Min hund löpte i augusti förra året enligt hon jag fick henne av, sedan löpte hon inte förrän i juni och nu löper hon igen :confused...
2
Svar
34
· Visningar
4 143
Senast: Lyan
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 483
Senast: Jamtland
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
10 804

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp