Livsviktig ostkakeundersökning

Vilken sylt till ostkaka?

  • Hallonsylt

    Röster: 68 34,9%
  • Jordgubbssylt

    Röster: 62 31,8%
  • Hjortronsylt

    Röster: 33 16,9%
  • Drottningsylt

    Röster: 14 7,2%
  • Blåbärssylt

    Röster: 5 2,6%
  • Lingonsylt/Rårörda lingon

    Röster: 9 4,6%
  • Annan sylt, skriver vilken i tråden

    Röster: 4 2,1%

  • Antal omröstningsdeltagare
    195
2E47D4DD-7020-4350-AE3F-90F756DB7749.jpeg
Ostkaka igen.

Helt säker nu på att jordgubbssylt är nästan lika bra som hjortron. Och lättvispad grädde.
 
Kom precis på att caféet vid IKEA museum serverar ostkaka i glas. Antar att det mestadels är för att det ska se snyggt ut - och det GÖR det - men det blir en konstig upplevelse att äta ostkaka med tillbehör i lager. Minns faktiskt inte vilken sylt (röd är den i alla fall :D ) de använder, men sylten ligger som ett lager i mitten, ostkakan på botten, och grädden överst. Glaset är rätt smalt så för mig, som gillar att få i mig en bit ostkaka tillsammans med sylt och grädde, kan det bli lite kämpigt... Så, nej, det är nog inte att rekommendera att servera ostkaka i glas.
 

Liknande trådar

Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 141
Senast: Karamello30
·
Mat Jag vet att jag kanske inte framstår som en muntergök när jag skriver en del om min autism och anorexi här på buke, men jag läser dom...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
10 574
Senast: MiniLi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Är jag knäpp som tycker det är skitkul rent ut sagt räkna foderstater? Min dotter tycker det nämligen att det är "så skevt vara taggad...
Svar
3
· Visningar
783
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 517
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp