Bukefalos 25 år!

Livsviktig ostkakeundersökning

Vilken sylt till ostkaka?

• Hallonsylt

Röster: 68 35,1%
  • Jordgubbssylt

Röster: 62 32,0%
  • Hjortronsylt

Röster: 33 17,0%
  • Drottningsylt

Röster: 13 6,7%
  • Blåbärssylt

Röster: 5 2,6%
  • Lingonsylt/Rårörda lingon

Röster: 9 4,6%
  • Annan sylt, skriver vilken i tråden

Röster: 4 2,1%

• Antal omröstningsdeltagare
    194
2E47D4DD-7020-4350-AE3F-90F756DB7749.jpeg
Ostkaka igen.

Helt säker nu på att jordgubbssylt är nästan lika bra som hjortron. Och lättvispad grädde.

Kom precis på att caféet vid IKEA museum serverar ostkaka i glas. Antar att det mestadels är för att det ska se snyggt ut - och det GÖR det - men det blir en konstig upplevelse att äta ostkaka med tillbehör i lager. Minns faktiskt inte vilken sylt (röd är den i alla fall :D ) de använder, men sylten ligger som ett lager i mitten, ostkakan på botten, och grädden överst. Glaset är rätt smalt så för mig, som gillar att få i mig en bit ostkaka tillsammans med sylt och grädde, kan det bli lite kämpigt... Så, nej, det är nog inte att rekommendera att servera ostkaka i glas.

Liknande trådar

• Artikel
Dagbok Jag tänkte skriva lite om anorexi idag. Men först så vill jag säga tack till alla som har kommenterat saker och så och att jag vet att...
2
Svar
21
· Visningar
1 442
Relationer Jag hade lagt killar på hyllan efter jag träffade en psykopat/narcissist som jag bröt med i somras. Har jobbat väldigt mycket och grävt...
Svar
12
· Visningar
3 020
Kropp&Själ Det finns ju massor av trådar om Corona men hur sjutton ska man veta vad man har? I förrgår började jag må lite dåligt, började bli...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
19 100
Mat Jag vet att jag kanske inte framstår som en muntergök när jag skriver en del om min autism och anorexi här på buke, men jag läser dom...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
8 063

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hur får man en liten kull
  • Kattsnack #8

Hästrelaterat

Omröstningar