Livsviktig ostkakeundersökning

Vilken sylt till ostkaka?

  • Hallonsylt

    Röster: 68 34,9%
  • Jordgubbssylt

    Röster: 62 31,8%
  • Hjortronsylt

    Röster: 33 16,9%
  • Drottningsylt

    Röster: 14 7,2%
  • Blåbärssylt

    Röster: 5 2,6%
  • Lingonsylt/Rårörda lingon

    Röster: 9 4,6%
  • Annan sylt, skriver vilken i tråden

    Röster: 4 2,1%

  • Antal omröstningsdeltagare
    195

Ninnurur

Trådstartare
Igår lyssnade jag på P4 Extra där Alexandra Zazzi lagat ostkaka som hon bjöd på. Till en serverades hjortronsylt men till den andra serverades det som enligt henne är vanligast nämligen lingonsylt?! :eek: Så nu måste jag kolla om det verkligen är så vanligt? Vad har du för sylt till ostkaka? (Om jag missat din sylt i listan så skriv i tråden)
 
Igår lyssnade jag på P4 Extra där Alexandra Zazzi lagat ostkaka som hon bjöd på. Till en serverades hjortronsylt men till den andra serverades det som enligt henne är vanligast nämligen lingonsylt?! :eek: Så nu måste jag kolla om det verkligen är så vanligt? Vad har du för sylt till ostkaka? (Om jag missat din sylt i listan så skriv i tråden)
Hallonsylt och grädde ska det vara, hallon passar bra ihop med bittermandel (som är ett måste i ostkaka)
Kan tänka mej att hjortronsylt passar bra till också men lingon?!
 
Igår lyssnade jag på P4 Extra där Alexandra Zazzi lagat ostkaka som hon bjöd på. Till en serverades hjortronsylt men till den andra serverades det som enligt henne är vanligast nämligen lingonsylt?! :eek: Så nu måste jag kolla om det verkligen är så vanligt? Vad har du för sylt till ostkaka? (Om jag missat din sylt i listan så skriv i tråden)
Vi varvar nog mellan hjortron, hallon, blåbär, drottningsylt och havtornsylt.
Så alltså nästan allt utom jordgubb och främst lingon. 🤷‍♀️😅 Lingon låter ju vidrigt till ostkaka! 😬
 
Oftast hallon- eller jordgubbssylt.
Skulle gärna äta åkerbärssylt till, men det har jag inte haft någon på många år.
(och kom inte iväg att plocka några bär i somras heller, men hittade i alla fall en (DYR!!) liiten burk i en liten butik i huvudstaden när jag var där i fredags... Den ska avnjutas till jul!)
 
Jordgubbssylt och grädde men det är för att jag fullständigt älskar allt med jordgubbar jag kan äta annan sylt till också. Skulle dock aldrig komma på tanken att äta lingonsylt till ostkaka. :cool:
 

Liknande trådar

Anläggning Nytt användarnamn på Buke, då jag vill vara anonym och inte skriva det här under mitt vanliga användarnamn ifall någon skulle känna igen...
2
Svar
36
· Visningar
7 141
Senast: Karamello30
·
Mat Jag vet att jag kanske inte framstår som en muntergök när jag skriver en del om min autism och anorexi här på buke, men jag läser dom...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
10 575
Senast: MiniLi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Är jag knäpp som tycker det är skitkul rent ut sagt räkna foderstater? Min dotter tycker det nämligen att det är "så skevt vara taggad...
Svar
3
· Visningar
783
Senast: cewe
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 517
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp