Ljudböcker man mår bra av

Caoimhe

Trådstartare
Livet har varit lite jobbigt på sistone, så jag önskar något lättsmält och trevligt att lyssna på för att kunna skingra tankarna och njuta av lite ledighet. Jag kan också tänka mig något lite mindre trevligare om det är en riktigt bra bok som man inte kan sluta lyssna på.

Jag lyssnar främst på engelska, men är även öppen för böcker på svenska om det är originalspråket. Jag har Storytel, men finns boken inte där så är det okej.
 
Jag har precis börjat läsa Lucinda Rileys serie sju systrar. Fastnade direkt. Vet dock inte om de finns som ljudbok men borde nog finnas då boken är släppt i 10 miljoner ex. Jag läser på svenska men hon är från Irland.
 
Sommaren med Tom (finns på storytel) är den enda lättsmälta jag kommer på just nu 😅 vill du ha tips på dystopier, zombies eller mord har jag fler på lager 😂🙈
Annars är ju Nora Roberts en rätt lättsam författare med, och har skrivit väldigt mycket och dom finns också på storytel 😊
 
Livet har varit lite jobbigt på sistone, så jag önskar något lättsmält och trevligt att lyssna på för att kunna skingra tankarna och njuta av lite ledighet. Jag kan också tänka mig något lite mindre trevligare om det är en riktigt bra bok som man inte kan sluta lyssna på.

Jag lyssnar främst på engelska, men är även öppen för böcker på svenska om det är originalspråket. Jag har Storytel, men finns boken inte där så är det okej.
Joan Hicksons inläsningar av Miss Marple-böcker är trevliga att lyssna på. Hon har en trivsam röst, och berättelserna är som Agatha Christie är, lite lagom spännande.
 
Sommaren med Tom (finns på storytel) är den enda lättsmälta jag kommer på just nu 😅 vill du ha tips på dystopier, zombies eller mord har jag fler på lager 😂🙈
Annars är ju Nora Roberts en rätt lättsam författare med, och har skrivit väldigt mycket och dom finns också på storytel 😊
Kanske är det dystopier, zombies och/eller mord jag behöver just nu. Så man inser att ens egna liv faktiskt inte är så farligt. 😂 Hit me!
 
Livet har varit lite jobbigt på sistone, så jag önskar något lättsmält och trevligt att lyssna på för att kunna skingra tankarna och njuta av lite ledighet. Jag kan också tänka mig något lite mindre trevligare om det är en riktigt bra bok som man inte kan sluta lyssna på.

Jag lyssnar främst på engelska, men är även öppen för böcker på svenska om det är originalspråket. Jag har Storytel, men finns boken inte där så är det okej.
Mina go to när livet är jobbigt är Harry Potter och Sagan om Belgarion, eller Pawn of prophecy som första boken heter på engelska, lagom verklighetsflykt och bra uppläsare. Dessutom lång serie så man kan lyssna länge! :)
 
Jag har precis börjat läsa Lucinda Rileys serie sju systrar. Fastnade direkt. Vet dock inte om de finns som ljudbok men borde nog finnas då boken är släppt i 10 miljoner ex. Jag läser på svenska men hon är från Irland.

En liten varning där. Den sista boken blev inte färdigställd innan författaren dog så serien slutar i en cliffhanger. 😬

Liten edit: hennes son har lovat att färdigställa serien, men ändå. Inte riktigt samma sak.
 
Senast ändrad:
Kanske är det dystopier, zombies och/eller mord jag behöver just nu. Så man inser att ens egna liv faktiskt inte är så farligt. 😂 Hit me!
Utan inbördes ordning, alla finns på Storytel. Många är trilogier men skriver bara första boken 😊
Stjärnklart
Raseri
Ull
Som pesten
Färjan
Blå gryning av E.P. Uggla
Överlevaren av Bethany Clift
Stayin' alive av Torbjörn löwendahl
Virus av Daniel Åberg (en hel serie)

Det hänger en ängel ensam i skogen
Arvet av yrsa sigurdardottir
Offrens offer
Sly av Sara strömberg
Fjärilspojken
Den första frosten av Anna kuru
Förlåt oss våra synder
Förbjudna stigar av Magnus Carlsson
 
The Vampire Book Club-serien av Nancy Warren är mysig! Som en Morden i Midsomer som utspelar sig Oxford med vampyrer och häxor. Mysig, trevlig, humor och lite lagom spännande! Korta böcker med det finns rätt många.

Murder at Morrington Hall av Clara McKenna (och bok nr 2 i serien Murder at Blackwater Bend). Morden i Midsomer möter Downton Abbey.

The Unhoneymooners av Christina Lauren är en av de roligaste böcker jag läst! Jag skrattade högt när jag lyssnade!

Step back in time av Ali McNamara Rolig, mysig! Hon har skrivit fler böcker i samma genre och de är alla mysiga och bra men den här är nog den jag tyckte bäst om.
 
Oh glömde

Janet Evanovich har en riktigt underhållande serie om en kvinna som heter Stefanie Plum och halkar on på att bli prisjägare.

De kan jag varmt rekommendera. Ska nog leta fram och lyssna om faktiskt :D
 
Landsvägens drottning av Karin Janson, en blandning av feel good och annat. Man får en del goa skratt när man lyssnar på den. Finns på Storytel 😄
Och från Djursholm till Hornstull är också bra finns också på Storytel 😋
 
Livet har varit lite jobbigt på sistone, så jag önskar något lättsmält och trevligt att lyssna på för att kunna skingra tankarna och njuta av lite ledighet. Jag kan också tänka mig något lite mindre trevligare om det är en riktigt bra bok som man inte kan sluta lyssna på.

Jag lyssnar främst på engelska, men är även öppen för böcker på svenska om det är originalspråket. Jag har Storytel, men finns boken inte där så är det okej.

Om du bara vill ha ren feelgood kolla på Ewa Klingbergs böcker. Gillar både sviten om Huskvarna och om begravningsbyrån tranan. Lättsmält och inte tungt även om det är en begravningsbyrå som står i centrum för händelserna. jag har fått många skratt av de böckerna. Dock på svenska då.
 
Stoner av John Williams. I mitt tycker den bra nära den perfekta romanen. Jag har sällan lyssnat (eller läst) en bok med ett så levande persongalleri.

Om den räknas som lättsmält är svårt att avgöra. Det är inte klassisk feel good men jag skulle varken kalla den svårläst eller betungande.
 
Väldigt lättsmält svenskt är Katarinas eminenta detektivbyrå, Mord i Falsterbo, Ester Karlsson med K och Christoffer Holsts serie om Cilla Storm. På engelska röstar jag för Jenny Colgan, Cressida McLaughlin och Cathy Bramley.
 

Liknande trådar

Kultur Är det någon som har några tips på passande böcker? Jag gillar böcker som inte är för mörka/deprimerande, som har ett hyfsat lyckligt...
2
Svar
38
· Visningar
1 563
Senast: Butros
·
Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 804
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 433
Senast: Exile
·
IT & mobiler De senaste 7-8 åren har jag haft en Kindle Paperwhite som har fungerat jättebra och utan problem överlevt de många hundra böckerna jag...
Svar
14
· Visningar
915
Senast: Trasten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp