Ljudböcker

Masse

Trådstartare
Om man ska skaffa sig en prenumeration vilken är bäst?
Jag har haft Storytel tidigare, får en massa erbjudande från Nextory. Är det stor skillnad på dom?
Finns det fler att välja på?
Kort sagt vad är era erfarenheter av ljudböcker?
 
Jag använder också Storytel. Har provat Nextory, men tycker det är värdelöst att man inte kan spara böcker i bokhyllan från datorn för att lyssna från telefonen. Tror jag har provat nån annan app också, men återgick till Storytel - möjligen främst för att de släppte "nästa del i serien jag lyssnade på" några dagar före de andra...
 
Jag och mamma har Nextory, jag lyssnar inte så mycket men mamma lyssnar MASSOR. Vi är bägge nöjda
 
Jag har Audible. Vet inte hur utbudet är på svenska inläsningar men på engelska är det fantastiskt.
Verkligen, och deras egna produktioner håller hög klass också. Jag är ett stort fan! :D

*kl
Man kan dessutom ladda hem böckerna man köpt, något jag förstått inte går med till exempel Storytel? Är säker på att det var en av anledningarna till att jag valde bort just den tjänsten.
 
Hur fungerar Audible?
Har man fri tillgång till hela deras bibliotek eller är det begränsat antal böcker per månad?
Vad kostar det?
Tar mig friheten att svara. :)
Nej, man får inte fri tillgång till hela biblioteket, utan man får en credit (en bok) i månadsprenumerationen, resten får man köpa för medlemspris. Det var det här som fick mig att kika på andra tjänster för om man slukar många böcker i månaden blir det snabbt rätt dyrt, men de har ett stort gratisutbud som ständigt växer också, och kör mycket deals och kampanjer.
Tror jag betalar £7.99 i månaden.
 
Tar mig friheten att svara. :)
Nej, man får inte fri tillgång till hela biblioteket, utan man får en credit (en bok) i månadsprenumerationen, resten får man köpa för medlemspris. Det var det här som fick mig att kika på andra tjänster för om man slukar många böcker i månaden blir det snabbt rätt dyrt, men de har ett stort gratisutbud som ständigt växer också, och kör mycket deals och kampanjer.
Tror jag betalar £7.99 i månaden.
Ja jag slukar böcker så då är det inte ett alternativ till Storytel. Tack för ditt svar! :heart
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Tar mig friheten att svara. :)
Nej, man får inte fri tillgång till hela biblioteket, utan man får en credit (en bok) i månadsprenumerationen, resten får man köpa för medlemspris. Det var det här som fick mig att kika på andra tjänster för om man slukar många böcker i månaden blir det snabbt rätt dyrt, men de har ett stort gratisutbud som ständigt växer också, och kör mycket deals och kampanjer.
Tror jag betalar £7.99 i månaden.
Jag har sneglat på Audible eftersom jag lyssnar mest på engelska men tyckt det varit svårt att uppskatta vad det skulle kosta. Hur mycket tror du det landar på ungefär om man lyssnar på 15 böcker i månaden?
 
Jag kör på Storytel, har gjort i ett par år. Tesat Bokkbeat var ok men gillade storytel bättre. Min mamma gillar Audible bättre, hon tycker att utbudet är bättre och lättare att hitta i, men hon lyssnat på ca 1 bok så deras upplägg passar henne. Jag lyssnar på 1-3 i veckan beroende på hur långa de är så kände inte att det ens var värt att testa Audible.

Jag lyssnar på det mesta men föredrar böcker inlästa av Gunilla Leining.
 
Jag började med BookBeat och bytte när jag ville lyssna på en specifik bokserie på engelska och BookBeat hade inte den men Storytel hade. Sen dess (några år nu) har jag varit nöjd med Storytel och inte känt nåt behov att leta vidare. Jag lyssnar mycket på engelska.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har Youtube premium och har en del låtar nedladdade så att man kan lyssna offline. Ibland krånglar det, men det brukar lösa sig...
Svar
1
· Visningar
217
Senast: Enya
·
IT & mobiler Jag hittar inte vad jag söker och provar nu med bukes samlade erfarenhet. Det jag söker är ett headset liknande det på bilden, med lång...
Svar
14
· Visningar
1 179
Senast: ameo
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
918
Senast: Crossline
·
Kropp & Själ Det här dyker upp med jämna mellanrum på forumet. Vi är flera som har eller har haft fobier, både vanliga och ovanliga. Så, har du en...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
9 537
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp