Ljudet hackar

Riley

Trådstartare
Min sprillans nya laptop har börjat hacka i ljudet när jag lyssnar på musik och gör något annat samtidigt. Skulle t.ex. skriva i Word alldeles nyss och så fort jag rörde en tangent knastrade ljudet genast till. Samma sak när jag är på internet och klickar på något, det hackar och sprakar och är bara allmänt irriterande.

Kollade aktivitetshanteraren/processer, för jag antog att det hade med prestanda eller vad det heter att göra, men jag har verkligen inga andra program än Winamp och msn igång som har ett högre CPU-tal. Så finns det något mer som kan vara anledningen till att det hackar?
Och förklara tydligt, tack, jag kan inget om datorer.

Ja, jag har googlat och forumsökt.
 
Sv: Ljudet hackar

Min sprillans nya laptop har börjat hacka i ljudet när jag lyssnar på musik och gör något annat samtidigt. Skulle t.ex. skriva i Word alldeles nyss och så fort jag rörde en tangent knastrade ljudet genast till. Samma sak när jag är på internet och klickar på något, det hackar och sprakar och är bara allmänt irriterande.

Kollade aktivitetshanteraren/processer, för jag antog att det hade med prestanda eller vad det heter att göra, men jag har verkligen inga andra program än Winamp och msn igång som har ett högre CPU-tal. Så finns det något mer som kan vara anledningen till att det hackar?
Och förklara tydligt, tack, jag kan inget om datorer.

Ja, jag har googlat och forumsökt.


Har du windows vista i datorn? om du har det och har internminne på512 så kan det hända att det blir så... tyvärr... vista ska helst ha 1024 i internminne för att fungera bra, men säljs med 512 (minikravet) också.
 
Sv: Ljudet hackar

Finns en mängd möjliga orsaker, men har du testat att använda något annat än winamp, eller annan ut-modul än standard (Options / Preferences / Plug-ins / Output)?
 
Sv: Ljudet hackar

helst ha 2048mb ..ahem. 1024 funkar men .. halvbra.

testa att sätta winamps processprioritet på hög istället för normal. realtid är livsfarligt så ta inte det (leta lite i option)

sen finns det en inställning i input plugin, in_mpeg är det en inställning som bestämmer hur långt winamp ska buffra filen i minnet, öka på det till en sekund och se om det funkar.
 
Sv: Ljudet hackar

Ja, det är Vista. Jag har 1022 i internminne, tror jag.... i alla fall om det är detsamma som RAM-minne.

Stalker: Ska prova!
Har kört WMP också, men det hackar där med. Sedan finns det bara en massa mediaspelare som jag av en eller annan anledning inte vill använda, men det verkar inte som det gör någon skillnad ändå.

Baka_kun: Var ställer man in processprioritet?
Ska testa det andra.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp