Bukefalos 28 år!

ljumskbråck

sandra_bure

Trådstartare
nu är jag arg....:mad:
betalar en jävla massa pengar till försäkringbolaget och hunden är reserverad i bakbenen!!!

Nu är de så att han fått ett bråck, som veterinären påstår är nytt,som inte funnits innan.. men nog fan tar inte försäkringen operationen på honom!!!
vad ska man med försäkringen egentligen? använda den tills han behövs avlivas eller?
operaras han inte kan tarmen eller nåt annat trilla ut och han behövs akutopereras.
Försäkringsbolaget vill att min vet ska skicka in hans journal och varför veten tycker han ska opereras och vad som händer om han inte opereras.
sitter massa i telefon nu för att försöka rädda stackarn...
och ingen på försäkringsbolaget säger samma sak!!! åååhhhhh......
va tvungen att skriva av mig lite...

jag blir tokig!!
vad ska man göra?
 
Sv: ljumskbråck

Inte vad du vill höra, men börja med att noga läsa sina villkor och verkligen sätta sig in i vad det innebär - INNAN något händer.

En reservation gäller liksom inte nödvändigtvis enbart de tidigare skadorna, utan även nya som drabbar reservertionskroppsdelen, om de inte är pga olycksfall ( t ex bitskada eller liknande).

Då slipper man bli arg på bolaget och känna att man kastat pengar i sjön etc.

Sen, försäkringsbolaget har ju visat god vilja att se över det hela ändå, om journaler samt ett utlåtande skickas in, så jag förstår ärligt talat inte vad du är så arg och upprörd över?

Däremot förstår jag att du är orolig för din hund och hoppas att det löser sig. Men den här situationen är inte 'elaka, dumma försäkringsbolagets' fel..
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Jag skulle behöva höra lite andra röster angående en händelse som jag och min hund var med om. Han var väldigt smart, hyper o...
Svar
10
· Visningar
1 960
Senast: Mkb
·
Hästmänniskan Agria vägrar ersätta skada som skett i en olycka! Min häst gjorde sig akut illa i benet när han var ute i hagen och har sedan i...
20 21 22
Svar
432
· Visningar
37 925
L
Kropp & Själ Jag känner mig som sveriges sämsta patient. Igår skulle jag ha gjort en operation. Tyvärr hade jag fått helt snurrig information...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
16 735
Senast: Inte_Ung
·
A
Hästmänniskan .. när det finaste man har aldrig blir bra? 27 april förra året fick min tjej kolik som utvecklades till tarmvred.. fick åka ner...
Svar
5
· Visningar
1 263
Senast: Empalie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp