Ljusa hår i ansiktet

Derivata

Trådstartare
Jag har nu kommit till det stadie att jag stör mig på mitt ljusa skägg i ansiktet. Jag tror att det är någon försenad fyrtioårskris för jag har inte brytt mig tidigare, men nu helt plötsligt är det allt jag ser in spegeln ☺️

Jag har försökt googla men hur ska jag börja att ta bort dem? Vaxa? Hemma? Salong (vilken typ av salong och vilken typ av behandling?) IPL förstår jag inte funkar på mina ljusa fjun.

Hjälp, jag är helt nybörjare på skönhetsbranschen 😅
 
Jag har nu kommit till det stadie att jag stör mig på mitt ljusa skägg i ansiktet. Jag tror att det är någon försenad fyrtioårskris för jag har inte brytt mig tidigare, men nu helt plötsligt är det allt jag ser in spegeln ☺️

Jag har försökt googla men hur ska jag börja att ta bort dem? Vaxa? Hemma? Salong (vilken typ av salong och vilken typ av behandling?) IPL förstår jag inte funkar på mina ljusa fjun.

Hjälp, jag är helt nybörjare på skönhetsbranschen 😅
Är det de mjuka håren du stör dig på eller de lite mer stela?
De hårda brukar jag rycka ut med pincett för de är inte så många. De ljusa brukar jag faktiskt raka bort med en vanlig hyvel. Det behövs göras typ en gång i månaden.
 
Jag är verkligen inte en skönhetsexpert så vet inte om de här är en tummen upp eller tummen ner på.. jag använder ögonbrynskniv ibland och tar bort mina fjun på överläpp och haka. Kan tänka mig man inte ska göra så för de kanske förvärrar det hela men på mig händer inget mer än att ljusa hår växer ut igen.
 
Jag är verkligen inte en skönhetsexpert så vet inte om de här är en tummen upp eller tummen ner på.. jag använder ögonbrynskniv ibland och tar bort mina fjun på överläpp och haka. Kan tänka mig man inte ska göra så för de kanske förvärrar det hela men på mig händer inget mer än att ljusa hår växer ut igen.
Det gör jag också ibland när jag inte hittar en vassare hyvel. Går man på salong brukar de ta bort luddet med en sån.
 

Liknande trådar