Lobelias meditations och mindfulnesscenter (Ulvlek)

Lobelia

Trådstartare
Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter"

Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars retreat i meditation och mindfullness. alldeles särskilt vill jag välkomna Addubhalladug vår guru. I kursavgiften 40.000 kr ingår alla meditationer och övningar och en plats i sovsalen. För den som önskar tillgång till en stol, dyna, vattenflaska eller en filt kan hyra en i receptionen. Te/vatten finns att köpa i receptionen liksom polletter till toalett och dusch. Polletterna fungerar i alla utrymmen inklusive i sovsalarnas hygienutrymmen. I receptionen kan man även köpa måltidskuponger, hyra handukar/sängkläder och toalettpapper samt uppgradera inkvarteringen.

I restaurangen serveras ekologiska måltider tillreda av produkter odlade/uppfödda här på centret.
Vi tar kreditkort, kontanter och swich.

Schema
05:00 Meditation
6:00-6:30 Frukost
6:00- 12:00 Praktisk meditation vid tilldelad arbetsstation
12:00- 13:00 Guidad Lunchmeditation
13:00-13:30 Lunch
13:30- 18:00 Praktisk mindfullness vid tilldelad arbetsstation
19:00 Föreläsning
20-22:00 Praktisk meditation vid tilldelad arbetsstation
23:00- Kvällsmeditation.

För allas trevnad hoppas jag att ni följer reglerna till punkt och pricka. Jag ber er också undvika att komma allt för nära stängslet. I förra gruppen så lyckades vi med nöd rädda livet på en dam som fick en stöt. Det är inte säkert att vi lyckas nästa gång.

Regler
*Var snälla mot varandra, kom ihåg att det är en lek!

*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier, ni måste motivera varför ni tror att någon är ond/god (och om ni vet, så får ni inte skriva det). Men, om någon redan har motiverat i femtioelva inlägg varför den tror en viss spelare är ond eller god, och sen inte tar med motivering i ett inlägg så innebär det inte att motståndarsidan får kompensation.

*Alla röster måste ha en motivering som finns i samma inlägg (citat är ok). Man får inte rösta på sig själv och man måste rösta även om det ser "kört ut" för en själv. Röster läggs i fetstil typ "Niyama röstar på Myrten". Röster får ändras fram till deadline men kom ihåg att även den nya rösten måste ha motivering, annars räknar jag den första. Bukeklockans tid gäller (dvs tiden som står på inlägget). Det är okej att lägga till motivering i efterhand, så länge den hinner komma med i samma inlägg som rösten. Men om du vill ändra din röst ska det ske i ett nytt inlägg och inte genom att redigera en redan postad röst, annars är det lätt hänt att någon missar vad som sker.

Det är ok att motivera sin röst med t.ex. "för att rädda mig själv" eller "för att samla rösterna". Det duger dock inte bara med "för jag tror x är ulv", du måste skriva nåt om varför du tror det.

*Vid missade röstningar och låg aktivitet kan man kickas från leken. Försök att varje dag skriva teorier om minst ett par deltagare förutom den ni röstar på.

*När ni är döda får ni "spöka" lite men använd kursiv stil och helst annan färg. Ni får inte kommentera på något sätt som påverkar leken. Tänk på att inte skriva t.ex. "heja goda/onda!" innan din roll är avslöjad av LL eftersom det kan hända saker i det dolda.

Vinstvillkor
Goda vinner när alla ulvar är döda, onda vinner när de är fler än de goda. Obs! Om onda och goda är lika många kan onda inte vinna genom lottning om båda sidor har samlat sina röster på varsin kandidat. I en sådan situation faller ”lotten” på den goda har röstat på och leken går vidare. Gäller även om t.ex. en ond och en god missar/har ogiltig röst, det som räknas är om de giltiga rösterna är samlade på varsin kandidat.



Roller

Gäster (Goda)

Thomas tvivlaren
-är misstänksam mot allt och alla, har med sig en något defekt kristallkula. Med hjälp av den kan han sia 2 personer var natt men det blir en aning grumligt och han får bara veta en av rollerna och inte vem som har den (siar Lobelia och Ceta får svaret änge ) Spåman (ny roll) Dag DL

Heliga Birgitta – Får varje natt skydda en av deltagarna, så långt det går undviker hon att skydda samma två nätter på rad. Hon får endast skydda sig själv en natt. (Ängel - något för god)

K G Hammar - En i personalen har möjlighet att bikta sig bekänna sina synder en gång under leken. Väljer de att göra så, så är Prästen och ängeln strängt förbjudna att anklaga den biktade personen för ulveri/hyckleri/utsugning i, eller att rösta på den, detta pga. att man inte kan avslöja något man fått sagt till sig i en bikt. Man får skriva att man är osäker på personen, men inte att denna beter sig ulvigt. Prästen får också sia en gång (ond/god) och informera ängeln Präst

Ebba Busch Thor
Kom till retreaten för att värva medlemmar och har därför med sig 3 små presenter att dela ut. Varje paket innehåller en röst och ett partiprogram. Paketen måste användas så snart som möjligt när de nått mottagaren och ingen kan få två paket. (brevbärare) Dag DL

Saida – Har koll på allt och alla (spion)

Gäst(er) - Bybo

Arbetslägret
. Har 3 paket att dela ut, Spioninfo, förhäxning och en sia.


------

Personal (onda) - skickar (käk) varje natt en deltagare till arbetslägret (goda lyan) -

Kökschef
Basar över de deltagare som har kökstjänst. 3 Gånger under leken får han straffa någon som latar sig. Deras röst räknas då inte, men det är inget de vet. (Häxa)

Vaktchefen Loke - Kan ställa till med massa rackartyg och älskar att lägga näsan i blöt där den inte hör hemma. Har bara ett hyss för sig per natt och hon gör inte om samma två gånger. Kan sia, kika på spioninfon, trolla så att någon hindras att rösta på en specifik person (t.ex glömmerallt får inte röstat på Mammas), . Väljer själv ordningen. (Ond fe) Dag DL

Ledare



Natt DL 21:30 Dag DL 10:00 om inget annat sägs
 
Senast ändrad:
Hjärtligt välkomna till ”Lobelias meditations och mindfulnesscenter"

Jag är glad att så många valt att närvara vid denna 10 dagars retreat i meditation och mindfullness. alldeles särskilt vill jag välkomna Addubhalladug vår guru. I kursavgiften 40.000 kr ingår alla meditationer och övningar och en plats i sovsalen. För den som önskar tillgång till en stol, dyna, vattenflaska eller en filt kan hyra en i receptionen. Te/vatten finns att köpa i receptionen liksom polletter till toalett och dusch. Polletterna fungerar i alla utrymmen inklusive i sovsalarnas hygienutrymmen. I receptionen kan man även köpa måltidskuponger, hyra handukar/sängkläder och toalettpapper samt uppgradera inkvarteringen.

I restaurangen serveras ekologiska måltider tillreda av produkter odlade/uppfödda här på centret.
Vi tar kreditkort, kontanter och swich.

Schema
05:00 Meditation
6:00-30Frukost
6:00- 12:00 Praktisk meditation vid tilldelad arbetsstation
12:00- 13:00 Guidad Lunchmeditation
13:00-13:30 Lunch
13:30- 18:00 Praktisk mindfullness vid tilldelad arbetsstation
19:00 Föreläsning
20-22:00 Praktisk meditation vid tilldelad arbetsstation
23:00- Kvällsmeditation.

För allas trevnad hoppas jag att ni följer reglerna till punkt och pricka. Jag ber er också undvika att komma allt för nära stängslet. I förra gruppen så lyckades vi med nöd rädda livet på en dam som fick en stöt. Det är inte säkert att vi lyckas nästa gång.

Regler
*Var snälla mot varandra, kom ihåg att det är en lek!

*Hintar är förbjudna och kan straffa den egna sidan. Ni får t.ex. inte god- eller ondförklara någon helt utan teorier, ni måste motivera varför ni tror att någon är ond/god (och om ni vet, så får ni inte skriva det). Men, om någon redan har motiverat i femtioelva inlägg varför den tror en viss spelare är ond eller god, och sen inte tar med motivering i ett inlägg så innebär det inte att motståndarsidan får kompensation.

*Alla röster måste ha en motivering som finns i samma inlägg (citat är ok). Man får inte rösta på sig själv och man måste rösta även om det ser "kört ut" för en själv. Röster läggs i fetstil typ "Niyama röstar på Myrten". Röster får ändras fram till deadline men kom ihåg att även den nya rösten måste ha motivering, annars räknar jag den första. Bukeklockans tid gäller (dvs tiden som står på inlägget). Det är okej att lägga till motivering i efterhand, så länge den hinner komma med i samma inlägg som rösten. Men om du vill ändra din röst ska det ske i ett nytt inlägg och inte genom att redigera en redan postad röst, annars är det lätt hänt att någon missar vad som sker.

Det är ok att motivera sin röst med t.ex. "för att rädda mig själv" eller "för att samla rösterna". Det duger dock inte bara med "för jag tror x är ulv", du måste skriva nåt om varför du tror det.

*Vid missade röstningar och låg aktivitet kan man kickas från leken. Försök att varje dag skriva teorier om minst ett par deltagare förutom den ni röstar på.

*När ni är döda får ni "spöka" lite men använd kursiv stil och helst annan färg. Ni får inte kommentera på något sätt som påverkar leken. Tänk på att inte skriva t.ex. "heja goda/onda!" innan din roll är avslöjad av LL eftersom det kan hända saker i det dolda.

Vinstvillkor
Goda vinner när alla ulvar är döda, onda vinner när de är fler än de goda. Obs! Om onda och goda är lika många kan onda inte vinna genom lottning om båda sidor har samlat sina röster på varsin kandidat. I en sådan situation faller ”lotten” på den goda har röstat på och leken går vidare. Gäller även om t.ex. en ond och en god missar/har ogiltig röst, det som räknas är om de giltiga rösterna är samlade på varsin kandidat.



Roller

Gäster (Goda)

Thomas tvivlaren
-är misstänksam mot allt och alla, har med sig en något defekt kristallkula. Med hjälp av den kan han sia 2 personer var natt men det blir en aning grumligt och han får bara veta en av rollerna och inte vem som har den (siar Lobelia och Ceta får svaret änge ) Spåman (ny roll) Dag DL

Heliga Birgitta – Får varje natt skydda en av deltagarna, så långt det går undviker hon att skydda samma två nätter på rad. Hon får endast skydda sig själv en natt. (Ängel - något för god)

K G Hammar - En i personalen har möjlighet att bikta sig bekänna sina synder en gång under leken. Väljer de att göra så, så är Prästen och ängeln strängt förbjudna att anklaga den biktade personen för ulveri/hyckleri/utsugning i, eller att rösta på den, detta pga. att man inte kan avslöja något man fått sagt till sig i en bikt. Man får skriva att man är osäker på personen, men inte att denna beter sig ulvigt. Prästen får också sia en gång (ond/god) och informera ängeln Präst

Ebba Busch Thor
Kom till retreaten för att värva medlemmar och har därför med sig 3 små presenter att dela ut. Varje paket innehåller en röst och ett partiprogram. Paketen måste användas så snart som möjligt när de nått mottagaren och ingen kan få två paket. (brevbärare) Dag DL

Saida – Har koll på allt och alla (spion)

Gäst(er) - Bybo

Arbetslägret
. Har 3 paket att dela ut, Spioninfo, förhäxning och en sia.


------

Personal (onda) - skickar (käk) varje natt en deltagare till arbetslägret (goda lyan) -

Kökschef
Basar över de deltagare som har kökstjänst. 3 Gånger under leken får han straffa någon som latar sig. Deras röst räknas då inte, men det är inget de vet. (Häxa)

Vaktchefen Loke - Kan ställa till med massa rackartyg och älskar att lägga näsan i blöt där den inte hör hemma. Har bara ett hyss för sig per natt och hon gör inte om samma två gånger. Kan sia, kika på spioninfon, trolla så att någon hindras att rösta på en specifik person (t.ex glömmerallt får inte röstat på Mammas), . Väljer själv ordningen. (Ond fe) Dag DL

Ledare



Natt DL 21:30 Dag DL 10:00 om inget annat sägs
Underbart!
 
Jag är här men har inte fått min roll än! Kul och spännande med i alla fall två (tre med den nya) roller som jag aldrig lekt med tidigare 😊
 
Vilket spännande schema & vad mycket som ingår i de 40000 kronorna. Let the games begin! 🎊
Mycket som ingår? Man ska ju köpa poletter för det mesta, köpa te/vatten, hyra sängkläder mm. Tvärtom.
Vill säga, rena rånet snarare och lägger på minne att du tycker att mycket ingår.
Mycket meditation ingår dock.
 
Mycket som ingår? Man ska ju köpa poletter för det mesta, köpa te/vatten, hyra sängkläder mm. Tvärtom.
Vill säga, rena rånet snarare och lägger på minne att du tycker att mycket ingår.
Mycket meditation ingår dock.
Spelet kom upp & jag kommenterade innan det kommit igång riktigt. Helt ärligt skulle jag vara ironisk & tänkte skriva att vilken tur att jag tog med mina egna handdukar & toalettpapper 🤣
 
Är här, har fått roll.

Favoritövning är en som jag själv kallar bläckfisken (men har glömt hur den presenterades för mig). Den innebär att när tankarna rusar så är man en bläckfisk, och för varje tanke som dyker upp så nuddar man den med en tentakel typ "jag ser dig men du behövs inte" och så skickar man iväg den. Iom att man är en bläckfisk med många tentakler så kan man nudda många tankar fort och (förhoppningsvis) få styr på dem.
 
Obligatorisk fråga.

Vilken är din favoritmeditation./mindfulnessövning och varför?
Är ju så dålig på vad de heter, men det finns en övning inom qigong där man sträcker på hela kroppen, upp med armarna ovanför huvudet och så sakta böjer ryggen tills man kommer ner med händerna till fötterna och så upp igen. Långsamt och styrt av den egna andningen.
Gillar att hela kroppen blir mjuk.
 
Obligatorisk fråga.

Vilken är din favoritmeditation./mindfulnessövning och varför?
Som nyseparerad med ett jobbigt uppbrott bakom mig så behöver jag få tillbaka självkärleken och självförtroendet.
Hoppas att meditation och mindfulness kan hjälpa mig att komma dit
Då jag aldrig tidigare gjort något av dessa så vet jag ingen speciell övning (eller namn på dessa ) dock
 
Obligatorisk fråga.

Vilken är din favoritmeditation./mindfulnessövning och varför?
Min favoritövning är när man riktigt får stretchat igenom först, så man släpper alla stelheter och stress som samlat i kroppen. Gärna till lugnande musik, så man riktigt får öppnat upp för avslappning, sedan öppna upp alla chakra och bada i ljus som strömmar över en :p Jag har lagt en del tid på yoga, meditation och mindfulness, då jag har problem med panikångest och allmän ångest, så tycker det hjälper mycket. Jag gillar även att samla på vackra kristaller och bränner rökelse hemma, vilket vissa tycker är fånigt, men bryr mig inte så mycket om det ;)
 
Personal (onda) - skickar (käk) varje natt en deltagare till arbetslägret (goda lyan) -

Kökschef
Basar över de deltagare som har kökstjänst. 3 Gånger under leken får han straffa någon som latar sig. Deras röst räknas då inte, men det är inget de vet. (Häxa)

Vaktchefen Loke - Kan ställa till med massa rackartyg och älskar att lägga näsan i blöt där den inte hör hemma. Har bara ett hyss för sig per natt och hon gör inte om samma två gånger. Kan sia, kika på spioninfon, trolla så att någon hindras att rösta på en specifik person (t.ex glömmerallt får inte röstat på Mammas), . Väljer själv ordningen. (Ond fe) Dag DL

Ledare



Natt DL 21:30 Dag DL 10:00 om inget annat sägs
Är alla onda i lyan tillsammans? Goda vinner när alla ulvar är döda, står det i vinstvillkoren.
 
Personal (onda) - skickar (käk) varje natt en deltagare till arbetslägret (goda lyan) -

Kökschef
Basar över de deltagare som har kökstjänst. 3 Gånger under leken får han straffa någon som latar sig. Deras röst räknas då inte, men det är inget de vet. (Häxa)

Vaktchefen Loke - Kan ställa till med massa rackartyg och älskar att lägga näsan i blöt där den inte hör hemma. Har bara ett hyss för sig per natt och hon gör inte om samma två gånger. Kan sia, kika på spioninfon, trolla så att någon hindras att rösta på en specifik person (t.ex glömmerallt får inte röstat på Mammas), . Väljer själv ordningen. (Ond fe) Dag DL

Ledare
Det finns alltså två specialroller i lyan. Men sen så står det ledare med fetstil utan någon mer förklaring. Är det samma som personal eller ytterligare en specialroll?

den onda fen - har den dag eller nattDL? Det står ett hyss per natt (och är klassiska nattDL grejer) men sen så står det DagDL med fetstil.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 023
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
13 004
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
20 634
Senast: Klara
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
14 923
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp