Lobelias meditations och mindfulnesscenter (Ulvlek)

… och det är skitjobbigt att försöka smälta in i bakgrunden. Men ÄNNU jobbigare att komma på vettiga teorier:rofl:
Svårt redan som god men fasiken nästan omöjligt som ond 🙈
 
Grattis goda 💐
Hatar att vara ond. Och var dessutom jäkligt ringrostig på det. Halva nöjet är ju att luska ut vilka som är onda så det är inte så kul när man redan vet från början :p
Jag tycker det är rätt kul att vara ond med faktiskt :p Men då mer hur man ska överlista goda så de inte fattar något:angel:
Brukar inte gå så bra för det mesta dock :rofl:
Men när det gör det är det väldigt roligt! 🤠
 
Jag trodde att @fio var ängel. När jag spådde hemlig och fio och fick svaret bybo så tänkte jag att hemlig måste vara bybo för att det kändes som att hon inte hade någon info utanför leken. fio kände jag hade info och då tänkte jag att hon nog var ängel. Det var därför jag tvekade på om @Elo var god :)
 
Jag trodde att @fio var ängel. När jag spådde hemlig och fio och fick svaret bybo så tänkte jag att hemlig måste vara bybo för att det kändes som att hon inte hade någon info utanför leken. fio kände jag hade info och då tänkte jag att hon nog var ängel. Det var därför jag tvekade på om @Elo var god :)

Jag hade noll info 🤣
 
Aha!! Ja då har @Lobelia enkelt skrivit fel :D
Fattade inte varför du skulle sia Heffaklumpen :p
Nja det var inte ett skrivfel utan ett tanke fel. Jag kollade i tråden igen och jag missuppfattade @fio , jag läste lite snabbt nu på morgonen, och insåg inte att fio menade det mest naturliga, att ändra sig från att skicka extrarösten till @Elo inlägget ovanför till Heffaklumpen utan fick det på något vis att rösten till elo skulle ligga kvar och uppfattade att fio ändrade sian på cirkus som hon skrivit om längre upp.

Tur att det inte spelade någon roll.

Problemet med brevbäraren var att jag bara tog rollen som den står i reglerna men ändrade det till att paketen bara var extraröster (och inte en blandad mix med sia, förhäxning spioninfo mm). Då blev dagDL ganska hopplöst eftersom extrarösten inte kunde läggas förrän om ett dygn.
 
Stort tack till LL @Ceta och @Lobelia för en rolig lek! :love::heart

Men också stort tack till alla deltagare för en rolig lek :heart :love:

Och sist men inte minst, förlåt för att jag bröt mot hintregeln. Vilket jag framförallt får be om ursäkt till @Olive för. I mitt huvud var det inte alls så jag tänkte att det skulle eller kunde tolkas och insåg det inte förrän LL sa det :o :bag:
Vilket inlägg hintade du i? :o
 
Vilket inlägg hintade du i? :o
Det var detta inlägget som var över gränsen:
Jag tror också att LenaH ville få fram något om Olive i sina sista inlägg. Jag har ju visserligen varit misstänksam mot Olive typ hela leken, men tänker att eftersom jag inte verkar vara den enda som tror (eller vet) att Olive är ond (häxa?) så kanske jag inte är helt ute och cyklar ändå.

Om jag inte har tänkt fel så kan vi ha en extraröst OCH en förhäxad röst i leken nu ikväll. I värsta fall skulle de onda kunna få den extrarösten och dessutom kunna förhäxa en röst att inte räknas... så med det sagt så tänker jag att det är bra om vi kan samla våra röster på en person, eftersom det kan hända en hel del i det dolda.

Det gör att jag undrar lite över @karamelldrottningen och @hemlig som röstar på Elo istället för Olive?

Edit: Glömde goda lyan! De har också möjlighet att skicka iväg en förhäxning...
 
Jag var verkligen ingen hjälp för onda denna leken, hade ingen tid.
Efter första lynchen så satt jag och funderade på leken och tänkte "hmmm, vi var fyra I lyan. Det är cirkus, karamell och olive. Men vem var den fjärde?" tog mig en minut att komma på att jag så klart var den fjärde i lyan :rofl:


Sen till andra lunchen försökte jag få @Derring-Do att bestämma vem jag skulle rösta på, för jag hade inte haft tid att läsa och hoppades hon skulle ha gjort det (det hade hon inte).
Anledningen jag röstade på LenaH var för att hon hade skrivit det senaste inlägget när jag skrev mitt röst inlägg, så bestämde jag skulle rösta där och skapade sen en motivering, för jag hade verkligen noll koll.


Sorry onda :bag::sorry:
 
Jag var verkligen ingen hjälp för onda denna leken, hade ingen tid.
Efter första lynchen så satt jag och funderade på leken och tänkte "hmmm, vi var fyra I lyan. Det är cirkus, karamell och olive. Men vem var den fjärde?" tog mig en minut att komma på att jag så klart var den fjärde i lyan :rofl:


Sen till andra lunchen försökte jag få @Derring-Do att bestämma vem jag skulle rösta på, för jag hade inte haft tid att läsa och hoppades hon skulle ha gjort det (det hade hon inte).
Anledningen jag röstade på LenaH var för att hon hade skrivit det senaste inlägget när jag skrev mitt röst inlägg, så bestämde jag skulle rösta där och skapade sen en motivering, för jag hade verkligen noll koll.


Sorry onda :bag::sorry:
Som jag när jag bara hade teoriat om fem personer när vi var sex levande deltagare och inte för mitt liv kunde komma på vem sen sjätte var. Så jag teoriade om @Klara som redan var död :rofl: Och var SÅ nöjd med mig själv som hade teoriat om (vad jag trodde var) alla sex levande deltagare :idea::D

Med skillnad att jag kom på det först när @karamelldrottningen påpekade det :sorry::bag:
 
Som jag när jag bara hade teoriat om fem personer när vi var sex levande deltagare och inte för mitt liv kunde komma på vem sen sjätte var. Så jag teoriade om @Klara som redan var död :rofl: Och var SÅ nöjd med mig själv som hade teoriat om (vad jag trodde var) alla sex levande deltagare :idea::D

Med skillnad att jag kom på det först när @karamelldrottningen påpekade det :sorry::bag:
Om du inte redan varit så godförklarad hade det kanske gått att få ihop någon teori där om att du var ond men som leken var nu hade ju ingen hakat på det :laugh:
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 463
Senast: bollen__
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 687
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
14 276
Senast: Lobelia
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
21 008
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp