Löften till mig själv

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det intressanta är att dom brukar klaga på andras diskussionsteknik..
Jo det har man märkt. Kommenterade en gång och la till den här gubben :idea: mest för att jag tyckte det va intressant och undrade varför det va så annorlunda. Nej det va ju inte bra, för då anklagade jag människan för att inte sköta sina hästar och att jag då tyckte hen va en idiot O_o:crazy::meh: jag ville bara ha igång en enklare diskussion om hur det kunde skilja sig så mycket.... :cautious:
 
Då läste vi sannerligen inte samma inlägg. Plus att TS i den tråden har gång efter annan fått det intvålat att hon är privilegierad och ska mer eller mindre be om ursäkt för det, trots att hon vid upprepade tillfällen utan anmodan sagt att hon är medveten om att hon är det.
Oj. Jag har inte tolkat ett enda inlägg så. Nu tror jag att du och några till läst in något helt annat än det som skrivits.
 
Så du menar att du har tolkningsföreträde? Jag tvivlar inte en sekund på att du inte sett det andra ser och att det är din verklighet. Kan du då försöka ta in att andra (inte bara jag) ser något helt annat?

Dessutom så är det är alltid samma användare som går igång på specifikt utvalda personer, oavsett vad deras utvalda offer skriver så ska det huggas, kritiseras och påpekas saker.
 
Jag valde att flytta denna tråd hit, då jag nu anser att den passar bättre här.

Jag är väl medveten om problematiken som tas upp.

Jag har inte hunnit läsa hela tråden det pratas om.

Problemen har funnits länge och är inte helt lättlösta, jag anser att jag arbetat med dem väldigt länge men verkar inte riktigt nå fram.

Jag återkommer.
 
Jag valde att flytta denna tråd hit, då jag nu anser att den passar bättre här.

Jag är väl medveten om problematiken som tas upp.

Jag har inte hunnit läsa hela tråden det pratas om.

Problemen har funnits länge och är inte helt lättlösta, jag anser att jag arbetat med dem väldigt länge men verkar inte riktigt nå fram.

Jag återkommer.
Fast vid det här laget är väl en del inlägg raderade? Men du kanske kan se de ändå?
 
Jag är inte jätteaktiv och utgår endast från tråden som antagligen fick bägaren att rinna över och ja, jag har gillat och därmed spätt på men slutade faktiskt att läsa pga vissas attityd mot användaren.

Så jo, man tolkar det olika men det blev för personligt tyckte jag. Obehagligt.
 
Svarar flera. Nej, det är ingen nyhet. Men just i den tråden ser jag inte alls nåt fult.

Och nej jag har inte tolkningsföreträde, och det var ett fult tjuvnyp att antyda att jag menat så. Sådär på tal om debattklimat.
 
Svarar flera. Nej, det är ingen nyhet. Men just i den tråden ser jag inte alls nåt fult.

Och nej jag har inte tolkningsföreträde, och det var ett fult tjuvnyp att antyda att jag menat så. Sådär på tal om debattklimat.

Det går bra att rikta sig direkt till mig, om du vill upprätthålla netikett som verkar vara viktigt för dig. Och jo, ditt inlägg kan tolkas som att du har rätt i din bedömning och vi andra fel.

Dvs två sätt att se på det hela. Igen. Jag har full förståelse för att du inte ser det vi andra ser och jag håller inte med om din tolkning. Inte mer än så.
 
Det går bra att rikta sig direkt till mig, om du vill upprätthålla netikett som verkar vara viktigt för dig. Och jo, ditt inlägg kan tolkas som att du har rätt i din bedömning och vi andra fel.

Dvs två sätt att se på det hela. Igen. Jag har full förståelse för att du inte ser det vi andra ser och jag håller inte med om din tolkning. Inte mer än så.
Ja absolut. Jag håller med fullständigt. Det är därför det blir så konstigt att hacka på de som skrivit något som du tyxler annorlunda om eller som du tolkar på ett annat sätt.
Kl

Det blir ju omöjligt att diskutera på forum om man väljer att tolka allting som påhopp och med negativ ton. Vissa är skickliga på att skriva och vill diskutera ur en annan synvinkel (som kanske inte efterfrågats). Vissa vill ha ja/nej-svar eller diskutera ur enbart ett perspektiv. Man får komma ihåg det bara. Det blir inte alltid som man tänkt sig.

Och ja, jag har fått mig kängor från olika håll och jag vet att vissa uppfattas som bitska. Men jag vet inte om jag vill att dessa diskussioner moderera bort. Forumet blir så sjukt platt då.
 
Jag är ganska säker på att den låstes pga att så många började raljera och bete sig olämpligt i något slags försök till ”stöd” efter att trådens TS skrev om att lämna forumet.

Ja, det kanske var ett olämpligt sätt att visa stöd... men nog var det ett sätt att visa stöd och protestera mot att några användare får utan invändningar bete sig på ett sådant sätt att folk flyr Buke.

Att kalla det "stöd" är väldigt förminskande.
 
Detta är ett återkommande problem här på Buke. Jag ser ingen enkel lösning, varken att censurera sina tankar, eller att sluta framföra sina åsikter. Däremot så är jag glad att forumet trots allt är bra modererat. Det hinner oftast inte spåra ut så mycket, särskilt inte när man jämför med mindre modererade forum.
Jag tycker själv att det är problematiskt, många av de användare som går ut hårt håller jag med i sak, men sällan i framförandet.
 
Snart börjar jag också tröttna, buke börjar likna vovve.net i begynnelsen, buhu alla är så dumma så därför lämnar jag med dunder o brak.:banghead:
Lite högre klass kan vi väl ha?
Jag tänker såhär:
Man får såklart ha olika åsikter om allt och uttrycka dom. Men det är tråkigt när man går på själva personen i onödan. Eller inte lyssnar på en förklaring.
Jag uttryckte mig klantigt i en tråd, jag förstår att det missuppfattades och förklarade vad jag menade. Ett flertal användare tillskrev då mig en åsikt jag ABSOLUT inte hade och vägrade släppa det. På den nivån att jag var en vidrig människa typ.
Jag tycker att det ofta händer här. Då förstår jag att folk inte orkar vara med längre.

Ibland lyckas man dock skriva "oj, det var inte så jag menade!" Och folk accepterar det. Det brukar dock vara andra användare än dom i första situationen.
 
Snart börjar jag också tröttna, buke börjar likna vovve.net i begynnelsen, buhu alla är så dumma så därför lämnar jag med dunder o brak.:banghead:
Lite högre klass kan vi väl ha?
Fast så har jag aldrig upplevt det med den berörda användaren. Hen har i tråd efter tråd fått försvara sig, förklara sig och stå på sig, ändå har hen alltid svarat lugnt och sakligt. Det är långtifrån dramaqueen-beteendet du tar upp.
Det här handlar inte om en enskild händelse utan om ett mångårigt hackande. Det handlar egentligen inte ens om en specifik användare - problemet är större än så.
 
Ja, jag har också noterat det och det är ett intressant fenomen som jag tror är ganska allmänt typiskt för den gruppen.


F.ö. har väl några av de som varit mest utsatta istället själva stängts av (bannats) från forumet utan grund.
Nej, ingen har stängts av utan grund.

Sedan vet ni inte hur många varningar som delats ut till olika användare, vilket ibland kan leda till att ni tror att inget har gjorts mot vissa användare och att andra plötsligt verkar bannade för mindre förseelser. Då det egentligen beror på många varningar i följd.
 
Nej, ingen har stängts av utan grund.

Sedan vet ni inte hur många varningar som delats ut till olika användare, vilket ibland kan leda till att ni tror att inget har gjorts mot vissa användare och att andra plötsligt verkar bannade för mindre förseelser. Då det egentligen beror på många varningar i följd.

Så är det naturligtvis. Men eventuella varningar verkar ju inte ha hjälpt eftersom flera av oss fortfarande självcensurerar, undviker trådar och drar ner på tiden här alternativt lämnar Buke. Dvs beteendet finns kvar.

Det är inget som någon enstaka upplever bevisligen och det har blivit värre. Jag håller sannerligen inte med alla här men jag har ett enormt bra och roligt utbyte med flera användare som jag inte håller med i allt. Men med dem går det att vara oense utan att bli attackerad.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
1 988
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 784
Senast: Barbabelle
·
Kultur Min roman har en sida på Instagram, där jag lägger upp inlägg kring boken men också en massa annat som t.ex. handlar om...
Svar
3
· Visningar
659
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 703
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp