Löften till mig själv

Status
Stängd för vidare inlägg.
@MiniLi Vad menar du med ditt "eh nej"? Ser dig skriva det med jämna mellanrum och uppfattar det tämligen sarkastiskt.
Jag menar precis som det står. Nej.
Och nej det är inte sarkastiskt menat.
Uppenbarligen så har folk uppfattat det så. Och till den omständighet att man väljer att lämna forumet. Ska inte deras känslor om hur de blir behandlade tas med i hur situationen uppfattas? Om människor blir så illa berörda att dom väljer att lämna forumet för att de upprepade gånger blir utsatta på samma sätt av samma användare så kanske man inte ska avfärda det hela med ”man ska tåla att bli ifrågasatt” och ”jag uppfattar det inte så”
Nej klart man inte ska avfärda det, men jag tycker hela den är diskussionen blir extremt obalanserad.
Sådant här tycker jag också är konstigt. @athena_arabians förklarade ju sin bakgrund och ställde en rak motfråga för att förstå vad du menade. Och du svarar bara att du inte har en aning om hur hon fungerar? Betyder det också att du inte vill diskutera vidare?
Jag svarade på frågan. Och nej jag har ingen lust att diskutera det vidare, det här är ju ett typexempel på när det inte känns värt att lägga energin. Uppenbarligen har vi olika uppfattningar och jag tror inte att en sån här diskussion kommer förändra det.
 
Ganska långt. Du drev rätt hårt i min tråd om mat, men jag uppskattar att du är så engagerad och påläst. Det GER ju något och leder till reflektioner, och tråden blev långt över mina förväntningar.

Ja, det gjorde jag. Och du kritiserade mig också hårt för det. Bland annat vill jag minnas att du tyckte diskussionen blev elitistisk. Att man inte får diskutera det "simpla" och "enkla" ifred. Uppskattningen du talar om uteblev ju ganska så fundamentalt.

Därav blir jag ju också skapligt konfunderad när du skriver så som du gör nu och det du skrev i @Voeux tråd.
 
Ja, det gjorde jag. Och du kritiserade mig också hårt för det. Bland annat vill jag minnas att du tyckte diskussionen blev elitistisk. Att man inte får diskutera det "simpla" och "enkla" ifred. Uppskattningen du talar om uteblev ju ganska så fundamentalt.

Därav blir jag ju också skapligt konfunderad när du skriver så som du gör nu och det du skrev i @Voeux tråd.

Jag ville inte att diskussionen skulle bli för akademisk. Delvis på grund ämnet.
 
Jag skrev "det här forumet". I min värld betyder det generellt.
Okej. Du skrev ”Jag kan sätta en peng på att de användare som inte ser något fel här, aldrig har utsatts för mobbing. Troligtvis har de varit ignoranta mobbare själva, med stor sannolikhet har de inte ens insett sin mobbing.” vilket jag trodde innebar just denna diskussion.
 
Jag svarade på frågan. Och nej jag har ingen lust att diskutera det vidare, det här är ju ett typexempel på när det inte känns värt att lägga energin. Uppenbarligen har vi olika uppfattningar och jag tror inte att en sån här diskussion kommer förändra det.

Nej det gjorde du faktiskt inte alls, det syns ju tydligt i citatet. Men jag kan släppa det med dig också om du så önskar, absolut!
 
@em-pirre @MiniLi och i viss mån @Hyacinth ni verkar inte alls förstå vad den här tråden pekar på.

Kan ni försöka bortse ifrån att de tankar som förs fram kanske inte alltid förs fram på trevligaste sätt och försöka att själva ändra ert sätt (då det faktiskt också ofta framstår som väldigt otrevligt för många) så att fler kan komma att trivas här på sidorna.
Hur menar du? Bör man om man är duktig på att diskutera förbise att de andra går till personangrepp när argumenten tryter?
 
Hur menar du? Bör man om man är duktig på att diskutera förbise att de andra går till personangrepp när argumenten tryter?
Om man vet med sig att man är bättre på att formulera sig än genomsnittet kan man behöva ha en högre tolerans för klumpiga formuleringar hos andra än hos sig själv, är min tolkning. Rena personangrepp bör man väl rimligen rapportera?
 
Men är det någon som står på barrikaderna för rätten att vara otrevlig och elak?
Som jag uppfattat problemet är folk rädda att ge sig in i diskussioner just för att "fel" formulering riskerar att ge hårda tolkningar och påföljande gatlopp istället för konstruktiv diskussion.
Jag vet inte vad som menas det är därför jag frågar och eftersom det står "inte alltid på det trevligaste sättet" och man bör ändra sitt sätt att diskutera eftersom det också uppfattas som otrevlig så antar jag att det är just otrevligt som menas.
 
Jag vet inte vad som menas det är därför jag frågar och eftersom det står "inte alltid på det trevligaste sättet" och man bör ändra sitt sätt att diskutera eftersom det också uppfattas som otrevlig så antar jag att det är just otrevligt som menas.
Jag kan ju välja hur jag ska bemöta dig. Antingen kan jag svara otrevligt, med lite personangrepp:
"Du har ju uppenbarligen inte förstått ett ord. Men det har du ju visat förut på det här forumet.."
Eller till exempel
"Jag håller inte med dig. Jag ser på problemet på xx sätt för att yy"

Obs, ovanstående var ett exempel, inte riktat till dig personligen.
 
Jag måste säga att det känns väldigt positivt att den här diskussionen är igång även om det är på grund av tråkiga omständigheter.

Jag har själv fått känna på ett orimligt hårt diskussionsklimat. En del av er vet redan hur otroligt mycket skit jag har fått i till exempel dejtingtråden. Senaste gången jag skrev något som uppfattades som stötande spårade tråden ur fullständigt.
8 (!) användare fick en varning.
Jag var inte en av dem så uppenbarligen går det att diskutera känsliga ämnen utan att gå till angrepp, utan att försöka förminska andra användare och utan att skrämma folk till tystnad.

Den här diskussionen har på många sätt varit en lättnad och ögonöppnare för mig. Jag trodde länge att jag var onödigt känslig som inte tyckte att vissa inlägg riktade mot mig var okej men sen började inkorgen plinga till av meddelanden från användare som inte vågade gå in i diskussionen på grund av rädsla för att själva bli utsatta.
Jag är glad över att de skrev men det är också oerhört sorgligt att vissa användare här (medvetet eller omedvetet) sätter munkavle på andra.
 
Jag kan ju välja hur jag ska bemöta dig. Antingen kan jag svara otrevligt, med lite personangrepp:
"Du har ju uppenbarligen inte förstått ett ord. Men det har du ju visat förut på det här forumet.."
Eller till exempel
"Jag håller inte med dig. Jag ser på problemet på xx sätt för att yy"

Obs, ovanstående var ett exempel, inte riktat till dig personligen.
Jag förstår hur man gör. Vad jag inte förstår är varför man vänder sig till den "ena sidan" i en konflikt och säger det när det uppenbarligen är så att "alla" är ungefär lika goda kålsupare.
 
Jag måste säga att det känns väldigt positivt att den här diskussionen är igång även om det är på grund av tråkiga omständigheter.

Jag har själv fått känna på ett orimligt hårt diskussionsklimat. En del av er vet redan hur otroligt mycket skit jag har fått i till exempel dejtingtråden. Senaste gången jag skrev något som uppfattades som stötande spårade tråden ur fullständigt.
8 (!) användare fick en varning.
Jag var inte en av dem så uppenbarligen går det att diskutera känsliga ämnen utan att gå till angrepp, utan att försöka förminska andra användare och utan att skrämma folk till tystnad.

Den här diskussionen har på många sätt varit en lättnad och ögonöppnare för mig. Jag trodde länge att jag var onödigt känslig som inte tyckte att vissa inlägg riktade mot mig var okej men sen började inkorgen plinga till av meddelanden från användare som inte vågade gå in i diskussionen på grund av rädsla för att själva bli utsatta.
Jag är glad över att de skrev men det är också oerhört sorgligt att vissa användare här (medvetet eller omedvetet) sätter munkavle på andra.

Jag håller med dig om att det här har blivit en väldigt bra diskussion, bra trådstartat 👌

Och en nyfiken fråga, hur fick du veta hur många varningar som delades ut?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här inlägget skriver Livia och jag, Livias pappa, tillsammans för att försöka reda ut lite av det som utspelats här de senaste...
Svar
4
· Visningar
1 967
Senast: LiviaFilippa
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 675
Senast: Barbabelle
·
Kultur Min roman har en sida på Instagram, där jag lägger upp inlägg kring boken men också en massa annat som t.ex. handlar om...
Svar
3
· Visningar
659
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 690
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • hjälm till avlångt huvud?
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp