Löneanspråk (och fler jobberbjudanden)

Sånt kan ju bli lite pinsamt med, har en kompis kollega som skulle byta jobb och sa att hen hade 70k i månadslön. I själva verket var det typ 35 och när nya jobbet ringde för att kolla referenser frågade de även om lönen eftersom att den hen angett var så extremt hög i branschen och för rollen :rofl:
Det känns ju extremt korkat bara. Hur tänker man ens om man ljuger ihop en dubblerad lön? :laugh:
 
Sånt kan ju bli lite pinsamt med, har en kompis kollega som skulle byta jobb och sa att hen hade 70k i månadslön. I själva verket var det typ 35 och när nya jobbet ringde för att kolla referenser frågade de även om lönen eftersom att den hen angett var så extremt hög i branschen och för rollen :rofl:

Haha, ja så mycket ljög jag inte :laugh: Jag tog i lite med bonusen bara :angel:
 
Det känns ju extremt korkat bara. Hur tänker man ens om man ljuger ihop en dubblerad lön? :laugh:
Alltså denna person är inte smart haha :laugh::laugh: hen fick sparken från jobbet där hen ”tjänade 70k” och behövde därför ett nytt. Gamla jobbet var ändå snälla och gav bra referenser men när de hörde lönelögnen så kände de väl att gränsen var nådd haha.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Som en del utav er vet om så tittar jag lite efter nya jobb, och hade en tråd för inte så länge sedan om löneanspråk. Efter lite...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: kolblakkur
·
Skola & Jobb Jag funderar på att ev söka ett jobb. Och då kommer funderingarna kring löneanspråk. Jag HATAR sånt. Senaste tre jobben jag haft så det...
2
Svar
20
· Visningar
2 288
Senast: MiniLi
·
Skola & Jobb Snart färdig lärare, tjohoo vad alla drar i en! Jag har fått fem jobberbjudanden och det är ju helt fantastiskt... MEN det känns...
2
Svar
24
· Visningar
3 021
Senast: Cilva
·
Skola & Jobb Jag skulle behöva lite nya perspektiv angående ett jobberbjudande. Svårt att få med allt väsentligt, så fråga gärna och jag ber om...
Svar
12
· Visningar
1 449
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp