Lönesamtal

Beaver Moon

Trådstartare
Jag började mitt nuvarande jobb i september 2016 som inhyrd och gick över till provanställning i september samma år och sedan fast anställd i mars 2017. Förra året fick jag inget lönesamtal då jag var nyanställd, min chef sa att jag skulle ha lönesamtal i år. Men i januari i år gick jag på tjänstledigt innan jag fick barn i mitten av mars. Nu har de lönesamtal på jobbet har jag hört av en kollega men när jag kollade med chefen skrev han att de normalt inte har lönesamtal när man är tjänstledig, utan att vi kan boka ett möte när jag kommer tillbaka.

Jag är riktigt dåligt på vilka rättigheter jag har som anställd:o, finns det någon här som är bättre än mig på det? Finns det något jag ska kolla efter? Har jag rätt till lönesamtal? Jag är med i Unionen.
 
Du har rätt till lönesamtal och löneökning. Föräldralediga får inte diskrimineras!
 
Du ska få ha lönesamtal.

Jag hade inte (visste inte då)
fick en lönehöjning förvisso men lägsta möjliga :cautious:
Jag hade gärna diskuterat och haft samtal men men.. Iom att jag var borta tre samtal(år) i rad släpar jag efter lite
 
Förbud mot missgynnande finns i Föräldraledigetslagen. Den som är föräldraledig ska behandlas som alla andra. Du har med andra ord samma rätt till
lönesamtal som dina kollegor och föräldraledigheten ska inte påverka din lönesättning.
 
Nu har jag pratat med min chef och de är redan klara med lönesättningen, vilket inte gör mig nöjd. Men löneökningen är ok och han skickade underlaget, där det stod otroligt positiva omdömen, vilket gjorde mig lite glad.

Men jag har bytt chef så jag slipper förhoppningsvis detta krångel nästa år.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 341
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 929
Senast: __sofia__
·
Hästhantering Jag fick hem min unghingst i nov 21, hyrde in honom 2 mil bort hos en kompis som också hade unghingst. Han stod där till i höstas då han...
Svar
1
· Visningar
947
Senast: iNHALE
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 637

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp