Löparbälte hund

Lager

Trådstartare
Nu var det länge sen jag skrev här på hund, och gammelschäfer har varit död ett tag. Men en fråga till er hundjoggare därute - kan ni tipsa om ett bra/prisvärt löparbälte för att ta med vovve ut i spåret?

Jag har inte skaffat någon ny egen, men är ute och springer med mammas med jämna mellanrum, både för att få sällskap själv och motionera dem lite extra så hon slipper.

Har kört med koppel knutet runt midjan än så länge, men det är faktiskt ingen höjdare. De bälten jag ser verkar ligga på 200-300 kr så jag blir ju inte ruinerad direkt vad jag än väljer. Men jag skickar ändå ut frågan - söker ett bekvämt bälte med flera fästen för att kunna ta med två stora hundar samtidigt vid behov. Någon klok här på hundbuke som har tips?
 
Nu var det länge sen jag skrev här på hund, och gammelschäfer har varit död ett tag. Men en fråga till er hundjoggare därute - kan ni tipsa om ett bra/prisvärt löparbälte för att ta med vovve ut i spåret?

Jag har inte skaffat någon ny egen, men är ute och springer med mammas med jämna mellanrum, både för att få sällskap själv och motionera dem lite extra så hon slipper.

Har kört med koppel knutet runt midjan än så länge, men det är faktiskt ingen höjdare. De bälten jag ser verkar ligga på 200-300 kr så jag blir ju inte ruinerad direkt vad jag än väljer. Men jag skickar ändå ut frågan - söker ett bekvämt bälte med flera fästen för att kunna ta med två stora hundar samtidigt vid behov. Någon klok här på hundbuke som har tips?

Ja! Lägg till lite pengar och köp ett Nonstop CaniX direkt!
Ja, det kostar mer. Men - det är så sjukt bra!

Jag har köpt två bälten innan, varav jag har kvar det ena och det är egentligen jättebra! Men det går inte jämföra med mitt CaniX. Det är värt det, alla dagar i veckan 😍
 
Ja! Lägg till lite pengar och köp ett Nonstop CaniX direkt!
Ja, det kostar mer. Men - det är så sjukt bra!

Jag har köpt två bälten innan, varav jag har kvar det ena och det är egentligen jättebra! Men det går inte jämföra med mitt CaniX. Det är värt det, alla dagar i veckan 😍
Tack! Jag ska titta!
 
Jag sprang med hund innan och drog på mig ett vanligt brett skinnskärp som jag hade öglan i så att säga, kortare typ av koppel. Doggen sprang Max huvudet före eller fot, alternativt drog mig fram, framför. Lite vasst i kanterna på längre rundor, typ milen, om man springer på somrarna i bara linne dock. För mig funkar/funkade det. Men hunden var heller inte jättestor.
 
Jag älskar mitt Baggen soft belt.
Har som mest gått med 3 Schäfrar i det och det sitter kvar där det ska och skonar rygg mot ryck.
 
Jag har ett Non Stop Trekking och är väldigt nöjd. Bra med bensnören så det inte åker upp och eftersom koppelinfästningen är fast så gör det inget om hunden inte drar hela tiden. Brett och bekvämt bälte och smidigt med öglorna bakpå där man kan hänga på saker man vill ha med sig.
 
Jag har ett Non Stop Trekking och är väldigt nöjd. Bra med bensnören så det inte åker upp och eftersom koppelinfästningen är fast så gör det inget om hunden inte drar hela tiden. Brett och bekvämt bälte och smidigt med öglorna bakpå där man kan hänga på saker man vill ha med sig.

Håller med om att Trekking är ett bra bälte. Det är det jag använde innan jag köpte CaniX. Och fortfarande använder ibland, även om CaniX är mitt "go to". 😁
 
Jag har ett Baggen soft belt och Non Stop CaniX hemma. Tycker Baggen är det skönare bältet. Använder CaniX främst om jag ska promenera med ryggsäck pga att det får plats bättre då.
 
Har baggen soft belt och Non stop CaniX. Baggen är visserligen skön men jag uoplever den klumpig, särskild vid löpning. Föredrar CaniX, sitter riktigt bra och draget hamnar helt rätt och känns typ inte, eller ja, draget känns "bekvämt" :)
 
Om hunden bara springer med går det att köra med nästan vad som helst men drar den rekommenderar jag "dragtrosa" istället. Finns flera olika märken och modeller i olika prisklasser. Du avlastar ryggen och minskar risken för skador.
Sök på Canicross bälte eller canix bälte
Jag kör med zero DC
346_5.jpg
 

Liknande trådar

Övr. Hund Ja jag har ju sett folk använda en sorts koppel när de springer eller promenerar med sina hundar, där kopplet är fäst i ett bälte (?) i...
Svar
7
· Visningar
7 890
Senast: ZaWicca
·
Övr. Hund *Suck* I did it again... Fast det var snart 12 år sen jag gjorde det sist. Jag var yngre och hade mer energi... Fördelen nu är att jag...
Svar
11
· Visningar
1 577
Senast: Lidl
·
U
Övr. Hund Hej! Jag fick frågan om jag visste något om viltspårprov eftersom jag är jägare. Skrev ett svar i P.M men det kanske blev för långt...
Svar
2
· Visningar
1 216
Senast: UrsusRex
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp