Löparskor och hallux valgus?

domesticus

Trådstartare
Vilka springskor har ni som har hallux valgus och därmed en stortå som gärna protesterar mot skor? Till vardags funkar stalldojorna; blundstone med stålhätta samt fivefingers barfotaskor allra bäst (från tåperspektiv alltså :D). När jag joggar har jag just nu Adidas Pure Boost vilka funkar bra för tån då de liksom är mjuka och "strumplika" över foten. De är dock främst för asfalt och jag märker att de blir lite för instabila när jag springer i terräng/på ojämnt underlag. Skulle därför behöva köpa ett par till :)

Tänker att jag ska gå till någon bra butik, men tar gärna emot tips från er som kanske också har någon knäpp tå och som har skor som funkar att springa i!
 
Jag har Hallux Valgus och springer i Altra. De finns ju i flera modeller, jag har Altra Superior som är en trail/grussko som är mediumdämpad. Jag springer på alla underlag, oftast blir det allt från asfalt till skogsstig i samma runda.
 
Jag har Hallux Valgus och springer i Altra. De finns ju i flera modeller, jag har Altra Superior som är en trail/grussko som är mediumdämpad. Jag springer på alla underlag, oftast blir det allt från asfalt till skogsstig i samma runda.

Tack - ska definitivt kolla upp!:bow: Och, det är samma för mig; det blir ofta flera olika typer av underlag under samma runda.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp