Löparskor /träningsskor

TeamLundVer

Trådstartare
Nu behöver jag er expertis för jag har ingen koll alls på var jag ska vända mig 😔

Behöver tips på stabila löparskor. De jag har nu, Asics gel glyde 2, fick inte godkänt av ortopedteknikern. De är tydligen för mjuka så de ortopediska inläggen kan inte göra sitt jobb fullt ut. 🤔

Jag behöver även pronationsskor för inomhusbruk (HIIT Cardio träning) om ni har lite tips.
 
Nu behöver jag er expertis för jag har ingen koll alls på var jag ska vända mig 😔

Behöver tips på stabila löparskor. De jag har nu, Asics gel glyde 2, fick inte godkänt av ortopedteknikern. De är tydligen för mjuka så de ortopediska inläggen kan inte göra sitt jobb fullt ut. 🤔

Jag behöver även pronationsskor för inomhusbruk (HIIT Cardio träning) om ni har lite tips.
Kan du inte gå till Löplabbet eller liknande affär och prata med dem? De borde ha bra koll.

Jag älskar mina Brooks men vet inte om de är hårda eller mjuka. Hade Asocis gel förut men de är väldigt klumpiga jämfört med Brooksen.
 
Kan du inte gå till Löplabbet eller liknande affär och prata med dem? De borde ha bra koll.

Jag älskar mina Brooks men vet inte om de är hårda eller mjuka. Hade Asocis gel förut men de är väldigt klumpiga jämfört med Brooksen.
Sist jag var på löplabbet rekommenderade de ett par neutrala skor då de inte kunde se att jag pronerade så jag har inte den bästa erfarenheten därifrån tyvärr
 
30% asfalt och 70% löparspår
Då skulle jag rekommendera att du testar speedcross från Salomon. För mig personligen är femman bättre än fyran. Femman är mer dämpad och, tycker jag, stabilare. De har stabilitet och en speciell sula under som gör att de minskar risken för vrickningar om man t ex trampar på en rot, sten eller annat. Originalinnersulan räcker bra för mig som har mycket problem med smärtor under fötterna, har instabila leder och en massa andra problem med muskler osv.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu får jag leta långt bortom allmänt vetande, så vart bättre än på Buke? :) Jag tror att det har diskuterats tidigare här av mig men i...
2
Svar
27
· Visningar
2 630
Senast: Aliche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Annonsera mera VII
  • Dressyrsnack 16

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp