kolblakkur

Trådstartare
Funderar på att skaffa ett löpband/gåband för att slippa promenera i regn. Är det någon här som har ett? Är ni nöjda? Vilken modell har ni?
 
Jag har en Viking Sport. Den användes väl ett halvår ungefär. Sen har den mest samlat damm. Jag föredrar att gå utomhus när jag kan, men när man inte har möjlighet att vara ute dagtid på vintern så fyller den sin funktion. Gåbandet är jobbigare att gå/springa på än på marken utomhus.
 
Det enda som duger för mig är såna där band som finns på gym, dyra och tar stoor plats så är inget man gömmer under sängen och drar fram för att promenera till en serie i vardagsrummet.
Såna där små promenadband som säljs för att ställa framför tvn tex att promenera/jogga på är hemska. Dom är för smala och för korta, banden slirar dessutom.
Men det var några år sedan jag provade sånt så vet inte om dom är bättre nu?
 
Funderar på att skaffa ett löpband/gåband för att slippa promenera i regn. Är det någon här som har ett? Är ni nöjda? Vilken modell har ni?

Haft samma funderingar länge nu och spanar på de som ligger runt 6000-8000 kr. De som är gåband för 2000 kr är inget att ha. Banden glider runt och om man vill ha något för pengarna så får man lägga några tusenlappar. Tänkte önska mig ett i födelsedagspresent i nästa vecka :idea:
Men det kommer bli ett större stabilare som går att springa på med, eftersom jag gärna gör det inne med om det är dåligt väder.

Vill du ändå ha ett enklare band som ser rätt okej ut så kika på julas. Bättre än de enklaste vad jag kan se men har inte haft möjlighet att provgå det.
 
@Riru @MM Mitt band slirar inte trots att det bara kostade 3000. Däremot så är det ju litet i formatet. För mig har det dock varit tillräckligt.
 
  • Gilla
Reactions: MM
@Riru @MM Mitt band slirar inte trots att det bara kostade 3000. Däremot så är det ju litet i formatet. För mig har det dock varit tillräckligt.

Ska man bara promenadgå så funkar de billigare, även om de brukar vara lite korta. Men de är korta för att de är till för att gå på och inte springa. För mig som är kort så märker jag dock inte av det, inte du heller misstänker jag eftersom vi ligger i samma längdklass.
 
Ska man bara promenadgå så funkar de billigare, även om de brukar vara lite korta. Men de är korta för att de är till för att gå på och inte springa. För mig som är kort så märker jag dock inte av det, inte du heller misstänker jag eftersom vi ligger i samma längdklass.
Jag joggar inte med så stora kliv, så det funkar ju. Däremot går det ju inte att springa med långa steg på det.
 
Jag joggar inte med så stora kliv, så det funkar ju. Däremot går det ju inte att springa med långa steg på det.

Vet du snabbaste km- tempot på ditt band? Kikar på ett som har 12 och ett som har 18. Inne kommer det bli motionsjogg så behöver inte full speed. Det tar jag ute men vill ändå ha lite power i stegen.
 
@Riru @MM Mitt band slirar inte trots att det bara kostade 3000. Däremot så är det ju litet i formatet. För mig har det dock varit tillräckligt.

När jag bara promenerade så märkte jag inget, men försökte jag jogga så kändes det nästan läskigt. Det gick ju men det var inte behagligt alls och kändes ostadigt och osäkert och kändes tungt då steget bromsades in varje gång man satte ned foten. Blev ingen avslappnad jogging på det då det inte heller fanns utrymme att trampa lite fel åt sidan eller åka bakåt lite.

Men ja, att bara promenera funkar det ju bra.
 
Vet du snabbaste km- tempot på ditt band? Kikar på ett som har 12 och ett som har 18. Inne kommer det bli motionsjogg så behöver inte full speed. Det tar jag ute men vill ändå ha lite power i stegen.
Mitt går max 10 km i timmen. Jag har aldrig varit i närheten av det.
 
Mitt går max 10 km i timmen. Jag har aldrig varit i närheten av det.

Ok. Det är typ det tempot jag alltid håller ute mer eller mindre och brukar köra allt mellan 8,5-12,3 km/h på gymmet så tror ditt funkar fint till promenadhastighet och som du säger lätt jogg.
Tror jag får satsa på ett som tar 18 så kan jag köra på om jag känner för det. Hittade två på nätet jag gillar och börjar bli lite desperat med tanke på allt jävla regn :arghh:
Vill inte byta kläder ideligen för en promenad..
 
Jag kikar lite nu men vill kunna springa så det kommer bli ett löpband. Spanar begagnat för då kan jag nog få tag på ett sånt dyrare men för en lagom peng! Jag har ett gåband som en kompis lånade ut till mig för kanske 2 år sedan men jag har aldrig ens startat det... ska man bara gå så tänker jag att det säkert kan funka även om jag inte provat men vill man ha möjlighet att springa också så har jag läst att man inte ska köpa de som kallas för gåband. :) Både ytan som är mindre, samt dämpningen sämre också hastigheten då, är vad jag läst mig till om det iaf :)
 
@MM
Blev det något band? Är du nöjd? Jag har insett att jag måste kunna gå/promenera när barnet sover och då är ju inte ute i skogen ett alternativ direkt...
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har funderat länge på att köpa en ritplatta, men jag tror just nu att det lutar mot en iPad för att bredda användningsområdet lite...
Svar
1
· Visningar
329
Senast: monster1
·
IT & mobiler Har en pocketbook touch HD 3 och ska byta läsplatta då den börjar bli svår att ladda och knappen som man sätter på den med behöver...
Svar
0
· Visningar
276
Trädgård & Växter Vad har ni för stegar i trädgården dvs när ni beskär och dyl. Jag funderar på att lyxa till det och skaffa en steget skapad för...
Svar
4
· Visningar
338
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Nu kommer mörkret och jag tycker det är jättejobbigt. Eller mörkerkörning klarar jag, men när det samtidigt regnar och man ska försöka...
Svar
0
· Visningar
257
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp