Löphuvudet kan analyceras via hästens personlighet, -astrologi

Lat, eller bekväm kanske man ska kalla det? :D

Vågen är ett fantastiskt tecken, i balans.
Vippar den över så kan det lätt blir västa dramatiken, -intrikat och djävligt jobbigt för alla inblandade.
Som stom på öppet hav.
 
Tja, är nog både lat och bekväm beroende på i vilkn situation vi pratar om... Städa är inte kul = Lat... :o :D
Fast är det nå som är kul, är jag varken lat eller bekväm- då är jag 100% fokuserad och har jag bestämt mig så sker det- oavsett vad det är :)

Tä'nkte på att du skrev att jag var mycket våg, ett tecken som inte passade med ditt.. vad är du för tecken?
IRL har jag sällan problem folk, inga direkta ovänner och kommer överrens med de flesta.. :)
 
Nej, du missförstår du mig.
Jag har aldrig sagt att jag _inte_ passar med våg, alla mina sambos har varit "mer eller mindre" våg.... :D
Motsatser attraherar. :D
 
Diskuterar ni tränarnas löphuvud nu??? :rofl: :rofl: :rofl:

:angel: :angel: :angel:

Vad tror du nu då Rikkan? Kan en kräfta träna en kräfta? Jag är faktiskt en sådan människa som fram till för 5 år sedan var helt övertygad om att jag inte funkade så bra ihop med ston, men sedan jag "blev med" ett har jag inte ångrat mig en sekund... Jag tror att mitt tålamod blivit bättre med åren. :angel:

Förresten kom jag i dag på att "baby" är född samma dag som mitt sto som är på betäckning nu. Snacka om att man har koll på födelsedagar. :crazy:

/// ghost
 
Jo, nu snackas det tränarastro. :D
:banana:

Kräfta och kräfta bör ju bara innebära att ni slipper hamna i onödiga konfliker, eftersom ni reagerar ungefär på samma sätt - är ett vatten tecken, som ofta är väldigt känslosamma i sig själv, men i kombination med annat så kan det vara mindre lätt att se dessa känslor.

Jag kan bara gå till mig själv och med min kräfta så måste jag stanna upp och tänka efter vid varje situation där vi reagerar olika, eftersom vi känner och tänker helt olika. Men dom andra hästarna, som har mer av dom samma elementen som mig själv, eld och jord och sedan vatten/luft, är allt oftast mycket enklare. Dom är tryggare på mig, tryggare på flocken och tryggare i sig själva.
Och det tror jag är för att dom har lättare att identifiera sig med mig, rätt och slätt. :)
Om det sedan leder till att dom vill segra på en bana är något helt annat.
Jag har en som vill och kan, två som inte lämpar sig omedelbart, en som möjligen kan anpassas. That's life.
 
Konflikter är det HELA tiden, annars hade jag haft en odräglig häst för maken till obstinat har jag inte träffat tidigare. ALLT ifrågasätts även om hon lyder sen. För att inte tala om hur fort allt ska gå eller inte alls. :eek:

Jag har lyckats ta reda på när två till är födda nu, däribland hon. Ska bli kul att kolla! ;)

Jag vet vilken av dem som har bäst löphuvud åtminstone. ;)

/// ghost
 
Min kräfthäst ifrågasatte allt som ung, eftersom det är känslorna som styr henne inte förnuftet. Min analys var att "hon liksom tror sig ha fått ett "gruskorn i skon" som kan skava, och måste hela tiden stanna för att försäkra sig om att gruskornet är borta, för det känns som det fortfarande är kvar."
Men nu är hon 5 och det har skett stora förändringar, men hon är fortfarande väldigt emotionell och uttrycksfull. Gnäggar och håller koll så fort jag kommer ut, eller ifall något passerar gården, eller i fall fåren ropar eller....... :D
 
Om du kollar in länken som jag har längre upp, så kan du gå in och läsa om tecknena och hur kombinationen tvilling= luft/ vädur= eld fungerar.
 
Nu har jag kollat dem, de ska vara lite småblyga och osäkra båda två. Jag tror inte att någon av dem fattat det, en av dem leker primadonna ut i hovspetsarna och den andra formligen skriker "kolla på mig annars j****r". Enligt mig har båda dessa damer bra löphuvud...

En eller två rader text finns väl som skulle kunna stämma på dem men det är inget som övertygar mig om att man skulle kunna se hur hästen ska bli när den blir vuxen. :)

Men om man skulle anta att det stämmer borde lillgrabben vara skapt till travhäst i skallen, bara att hoppas att kroppen hänger med alltså!!! :idea:

///ghost
 
Jag tror att det är lättast för en som inte är superinsatt i tolkningar att se på grundelementen.
Har hästen eld, vatten, luft eller jord som dominerar?
Och hur kombineras dessa element.
Det är så en australiensisk astrolog gör sina hästhoroskop.


Jag har aldrig sett ett så "vasst" horoskop som Juniors, tror faktiskt att om den tolkningen stämmer så blir det något utöver det vanliga. Trodde det var ett sto, men det spelar ju ingen roll. :)
 
Vi får väl hoppas att han blir vuxen och att kroppen hänger med till huvudet då??? ;)

Kolla här då!!!!

"The opposition of composite Saturn to Ascendant implies that the two of you are unable to relate as a team. You both feel there are great barriers between you that make it difficult to relate to each other."

Vad gör man i ett sånt läge? Säljer hästen för att hon ska få en trivsammare tränare??? :crazy:
:rofl: :rofl: :rofl:

/// ghost
 
det här var en intressant tråd! :)
är det någon som är insatt i numerologi? :confused:
alltså hur olika nummer och ex.vis. våra namn formar vår personlighet?
kanske järvsöfaks inte varit den han är om han hetat ... järvsöfax? :rofl: :rofl: :rofl:
vem vet? vad tror ni? :confused:
 
Jag har mina egna tolkningar om medfödda anlag :angel: :angel:
Än har det inte slagit fel :)

Det går att intuitivt räkna ut medfödda energier, travanlag och psyke på hästar...därifrån har du grundupplägget för just DIN häst.........
 
Så du menar att jag inte behöver göra mig av med min snurra för att vi inte kan arbeta i team??? :angel: :angel:

Det hade jag iofs nästan listat ut själv för det finns ingen hon lyder bättre än mig och hon är minst sagt arbetsvillig. :D :D

Men vad sjutton :eek: :eek: :eek:, jag som trodde att vi hade Sveriges nästa stjärntravare i stallet!!! :rofl: :rofl: :rofl:

/// ghost
 
Ja, och det är i princip samma sak. ;)

PS. Jag har fått ett föl i natt. Har dock ej gjort något horoskop, men hon verkar så klok att jag tror att hon kommer att bli den fösta häst som vinner Nobelpriset! :D
 
kollade kinesikt horoskop på "den vackra" han är född i Tuppens år..

Tuppen försöker förena egennytta med allmännytta. Som chef kan han verka mycket krävande, men han har faktiskt sina anställdas goda vilja i detta, då han är en god ledare som får saker gjorda. Ofta kan Tuppen uppfattas som mycket oseriös, eftersom han gärna klär sig pråligt och överdådigt. Detta är dock en fasad bakom vilken Tuppen gömmer sig för att testa andra personers lojalitet. All verksamhet som Tuppen tar sig för har dock egen vinning som mål och därför får man aldrig lita för mycket till Tupp-människans välvilja.

Tuppar vill att deras prestationer skall uppskattas, men allra viktigast för en Tupp är att de tjänar på allt jobb de lägger ner. När det går bra för en Tupp skryter han ständigt om det, och bra går det ofta. Tuppar lever gott på sitt stora självförtroende och sin vilja att vinna. Tuppar är på bäst humör under sena kvällar, när de kan se fram emot en god vila innan de trumpetar ut början på en ny dag.

Hej å hå vad det stämmer.... :rofl:
 
Vad har du fått för en fölskorva :D :D en nordis då förtår jag , men vilka är dom lyckliga föräldrarna :)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp