Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

B

**BORTTAGEN**

Hej

Det är väldigt olika på individerna, även inom samma ras. En del är väldigt löpiga, andra inte. Hankatterna är som regel "löpiga" året runt, vilket märks på att de är rastlösa och sällan har tid med annat än att vanka runt.

Det man som kattägare måste ta ställning till, är om katten ska gå i avel eller ej. Ska den inte det, då kastreras den, pga att det är väldigt jobbigt för katten att vara fertil, utan att få utbyte för sina känslor. Som kastrerad mår katter väldigt bra och kan ägna sig åt lek helt och hållet.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6492 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Övr.Katt Har ett litet bekymmer... En granne (eller ja, det är 700 m mellan husen här) har en honkatt som kommer hit till oss när hon löper. Vi...
2
Svar
28
· Visningar
2 027
Katthälsa Min katt åt mer än normalt och på seniorkollen den 6:e april så konstaterades överaktiv sköldkörtel via blodprov. Hon blev hängig av...
Svar
6
· Visningar
343
Katthälsa Min katt opererades i går och ska nu gå med tratt/krage i 14 dagar tills stygnen tas bort. Jag har aldrig haft tratt på någon katt...
Svar
11
· Visningar
439
Övr.Katt Hittekatten S har så märklig päls - väldigt tjock och tät och fluffig (fastän kort!) som jag tänker mig en angorakanin. Eller kanin...
Svar
18
· Visningar
769

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2021
  • Rädda en skatunge

Hästrelaterat

Omröstningar