Hej

Det är väldigt olika på individerna, även inom samma ras. En del är väldigt löpiga, andra inte. Hankatterna är som regel "löpiga" året runt, vilket märks på att de är rastlösa och sällan har tid med annat än att vanka runt.

Det man som kattägare måste ta ställning till, är om katten ska gå i avel eller ej. Ska den inte det, då kastreras den, pga att det är väldigt jobbigt för katten att vara fertil, utan att få utbyte för sina känslor. Som kastrerad mår katter väldigt bra och kan ägna sig åt lek helt och hållet.
 

Liknande trådar

Katthälsa Förra året avmaskade jag mina katter ungefär i maj och för en tid sedan så upptäckte jag åter att katterna fått mask. Jag avmaskar båda...
Svar
3
· Visningar
264
Senast: Jeps
·
Katthälsa Mrs Norris är en omplacering och just fyllt åtta år. Senaste ägaren fick henne i septem förra året. Hon ska vara okastrerad enligt både...
Svar
4
· Visningar
563
Senast: Sol
·
Katthälsa Finns det någonstans där jag kan hitta statistik på hur många kattfödslar som leder till komplikationer och liknande? Bakgrunden är...
Svar
6
· Visningar
565
Senast: Calmiche
·
Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
401
Senast: ufot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp