Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag vaknade för en dryg timme sen men har fortfarande inte klivit upp. Det är som vanligt. Det finns aldrig någon lust att kliva upp på morgonen. Och på kvällarna väntar jag på att få gå och lägga mig.

Idag ska jag rida. Jag funderar på hur jag ska lägga upp det. Vi har snackat nu så nu har jag utrymme att själv få välja. För några dagar sedan tänkte jag att jag skulle skotta undan lite snö från medellinjen på ridbanan och dra fram lite bommar. Kanske skulle jag bara lägga upp lite vanliga cavaletti eller kanske en fem å en halva. Det är ju rätt lagom enkel nivå. Vita ponnyn har enligt uppgift tävlat i hoppning, så han kan det där.

Men tyvärr har det börjat töa. Det ska vara plusgrader hela helgen och regna. Lusten att skotta medellinjen sjönk till obefintlighet. Så vad jag ska göra nu vet jag inte. Det är tung blötsnö överallt och vägarna är hala. Ponny är oskodd och har inga boots med broddar. Hm, det återstår att se vad det blir.

Nästa vecka blir det lite ändringar i schemat. Jag brukar rida på onsdagar men nu fick jag nästa psykologtid på onsdag. Hade det varit för några år sen så hade jag pusslat och klämt in båda samma dag, men nu gör jag inte det. Så när jag fick tiden hos psykologen så bestämde jag snabbt för att prioritera det den dagen. Det känns viktigt att gå dit och jag vill inte att det går för lång tid mellan gångerna. Jag vill liksom komma nånstans med mitt mående. Nu lyckas ju hästarna hålla mig över vattenytan, men resten av livet suger.

Hittills känns det rätt ok hos psykologen. Jag har varit där två gånger. Sist jag var där så fick jag med mig ett formulär hem. Det var ett flersidigt dokument med påståenden som jag skulle svara ja eller nej på.

Påståendena har med min personlighet att göra. Det har ju tidigare påståtts att jag har en grav personlighetsstörning så det kan ju vara skönt att få det uteslutet. Nu hade ju inte frågorna bara med det att göra, men det var ändå inte mycket jag kände igen mig i.
 

Jag satt just och tänkte på dig. Vad bra att det känns ok med psykologen, och superbra att du får mer flexibilitet i det där stallet. Det verkar ju ändå som om det skulle kunna gå att ha en del kul där.
 
Skönt att det ändå varit ok hos psykologen.

Hur gick dagens ridning?
Jag drog fram lite bommar i alla fall. Jag red mycket innanför spåret där det inte är tilltrampat, men svårt att få till något vettigt med all snöslask. Vi tog oss över bommarna några gånger, med anridning i trav. Det var en cavaletti och sedan ett lågt räcke (på lägsta höjden). Ponny var duktig. Sen red jag ut en sväng.

Jag satt just och tänkte på dig. Vad bra att det känns ok med psykologen, och superbra att du får mer flexibilitet i det där stallet. Det verkar ju ändå som om det skulle kunna gå att ha en del kul där.
Ja, det går nog att ha en del kul i det stallet. Det finns transport också om man vill åka iväg till något ridhus och vi har kollat vikten på den så den är okej för mig att dra med min bil. Dubbdäck har den också. Det finns två ridhus inom ganska nära avstånd. Ponny är tydligen van att åka. Så vi får se vad det blir. Lite synd att det inte går att köra två hästar samtidigt i transporten för då hade vi kunnat åka iväg båda två samtidigt. Nu måste man köra en häst i taget. Förvisso genomförbart, men lite krångligt.
 
Jag ljög visst. Jag kom på att det finns 4 ridhus i närområdet (inom 1-1,5 mils avstånd), fast det fjärde ridhuset kommer jag inte ihåg hur man åker till. Där har jag bara varit en gång.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Har haft ett jättebra samtal idag med psykolog på företagshälsovården. Vi pratade om allt möjligt; min fysiska och mentala hälsa, PTSD...
Svar
0
· Visningar
423
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Den här tiden på året är alltid svår. Jag vet inte vad jag ska göra inomhus så många timmar när det är mörkt. När det blir mörkt så...
Svar
10
· Visningar
874
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
7
· Visningar
784
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag var uppe vid sju, kom på att jag glömt ladda permobilen och bokade färdtjänst. När färdtjänstchauffören kom pulsande i 20 cm snö...
Svar
1
· Visningar
433
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp