lös benbit - operation

S

SabinaOchSara

min mammas häst ska röntgas och om hon har en lös benbit, vilket vi misstänker, så ska hon opereras.. någon som vet ungefärligt pris på det? köpte henne av en som övergett henne, så hon var inte försäkrad. hann inte göra det innan knäet svullnade upp...
 
Sv: lös benbit - operation

Fråga Alexandra_W här på Buke. Har för mig jag läst hon tagit bort en lös benbit på hennes unghäst...fast med försäkring då (tror jag)...MEN, du kan ju fråga kliniken, dom har väl prisuppgifter ?!
 
Sv: lös benbit - operation

Runt 10-11.000 kr, iaf på den klinik där Alexandra och även jag själv haft hästar som opererats för lös benbit.
 
Sv: lös benbit - operation

Opererade bort lös benbit i hovleden på min häst på M****kliniken, endast operationen gick på 8500 kr, men allt som allt, med hältutredning,m röntgen bilder (14 st), "boende" för hästen osv landade det på 16700 någonting! Han var försäkrad, så jag betalade endast 4500 kr!!
 
Sv: lös benbit - operation

Svarat trådskrivaren via mail redan, men kan ju vara andra som är intresserade.

10 066 kr ;)

MEN, då hade vi så att säga haft 'utredningsbesöket' innan, så när det var dags för OP bara lämpade jag av skrället där på morgonen. Så med undersökning och så vidare blir det med. (Besöket innan, med hältutredning, böjprov, longering, ridprov, flera röntgenplåtar, ledbedövning etc gick på 4500 nåt tror jag det var, minns inte, kan kolla)

/Alexandra - som betalade 0 kr för operationen. Jag älskar mitt försäkringsbolag ;)
 
Sv: lös benbit - operation

Trevligt försäkringsbolag!!! :)

Vilket är det?? Pma om du vill, det låter som om min olycksdrabbade häst skulle vilja vara försäkrad där (eller kanske är det jag som vill det...)
 

Liknande trådar

Hästvård Vad har ni för erfarenhet av operation av lösa benbitar på häst? Har en 6 åring som vi upptäckt detta hos. Hur ser konvalescensen ut...
Svar
1
· Visningar
370
Senast: Nevermind
·
Hästvård Har fått bilder på en häst igen och det visade sig när jag visade bilderna för min egen veterinär att den har en lös benbit på framsidan...
Svar
1
· Visningar
575
Senast: Mia_R
·
Hästvård Min häst opererades i måndags för att plocka bort lösa benbitar. En i vä has och en i hö bak kota. Operationen gick bra men när han...
Svar
16
· Visningar
1 831
Senast: Sirap
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag köpte min 11 åriga valack för drygt ett år sedan ! Nu ett år senare upptäcktes efter att jag tyckt han kännts knackig en lös...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 737
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp