en välmenande stallägare "hjälpte" mig på så sätt med min ponny, utan att jag blev tillfrågad ens. Funkar säkert om hästen... inte är så kräsen. Vet inte hur mycket eller om min häst åt mer än att hela krubban var full av bajs och betfor när jag kom till stallet dagen efter.
jag har sett det flera gånger och den hästen åt :wtf: och blev bättre.
Den metoden används även på sjukhus för människor. Fast lite mera sofistikerat.
 
Uff.. det har vi också varit igenom. Provat allt, fint hö, grovt hö, ingen wrap, lite wrap, bara wrap, alla möjliga och omöjliga tillskott, som YeaSacc, Probotikum, Antibiotika (från vet.), lusern, diverse örter för tarmfunktion, foderjäst, potatismjöl, A38, fil med mjölksyrebakterier osv osv osv.
Det som till sist hjälpte oss var Medigest. Lifesaver! :):)

Han får en kur i slutet av augusti og så ger jag intill gräset börjar spira igen. :up::up:
 
Just nu går han i gräshage med en höbal då det är så dåligt med gräs nu, men är ändå helt okej i magen, inte alls lika lös som på vintern. Vattnet här är bra och ingen annan har problem med lösa magar och det är 20 hästar i stallet! Jag vet dock inte vad som orsakar detta, det är inte höet heller då han äter det även nu. Får försöka hitta någon balans där det är någorlunda okej och inte är rinnande!

Vad är det för hö ni har? Torrhö på rundbal? Småbal? Hösilage?

Hurdan foderstat har hästen? Min häst behöver nästan ligga lite i underkant på proteinet för att inte lösbaja.
 
Vad är det för hö ni har? Torrhö på rundbal? Småbal? Hösilage?

Hurdan foderstat har hästen? Min häst behöver nästan ligga lite i underkant på proteinet för att inte lösbaja.

Jag tänkte samma. Är det verkligen hö eller är det hösilage?

Min tål ju inte hösilage alls och blir koblajig av det.
 
Min häst var ordentligt lös i magen och bubblig/gasig förra veckan. Jag gav mjölksyrebakterier plus chiafrön blandat med hans vanliga kraftfoder, det verkar ha hjälpt. Mycket bättre redan nu.
 

Liknande trådar

Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
244
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
7
· Visningar
219
Senast: Hazel
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
1 721
Hundhälsa Hej, vi har en Lhasa appso hane som är 12 år. För ca 4 månader sedan fick han problem med kräkningar och lös mage. Veterinären...
Svar
0
· Visningar
492

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Barn och djur
  • Gryta och matberedare

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp