Lösa benbitar i armbågarna

Min mammas förra hund op för lös benbit i armbågen, hon var besvärad trots op, och på äldre dagar blev det även pålagringar. Nu funkade det okej eftersom hon var ren sällskapshund och kändes obesvärad, men det blev ju aldrig mer något ”fullt ös, medvetslös” efter op. Hon op som 4 åring och somnade in som 11 åring, då pga hjärntumör. Åren emellan var det smärtstillande i perioder, speciellt när pålagringar kom, massage, rehabprogram osv för att få det så bra som möjligt. Att op och sen tro att allt blir bra hade jag aldrig vågat hoppas på!
Ser att jag skrivit att hon var både besvärad och obesvärad! :bag::banghead: Hunden hade en rörelsestörning, lite hälta till och från, men hon levde ett gott liv som sällskapshund. Var hon ute på längre promenader eller större aktiviteter så blev hon halt. Hon var hos ortopeden minst en gång om året för koll och fick alltid ”godkänt” så hunden var under veterinärkoll regelbundet. Funkade som sagt somsällskapshund men inget mer.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
722
Ekonomi & Juridik Hej! Jag köpte min 11 åriga valack för drygt ett år sedan ! Nu ett år senare upptäcktes efter att jag tyckt han kännts knackig en lös...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 689
Senast: WBanna
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 298
Övr. Hund I helgen hade vi besök av vänner med barn och det var jobbigt för vår hund. Barnen är 2år och 4år och tyckte att hunden var väldigt...
2
Svar
28
· Visningar
3 755
Senast: Åsa A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp