lösdrift igen...

J

jads

Jag undrar: Måste väggarna i ligghallen vara isolerade? Nån som har nån aning? :confused:
 
Sv: lösdrift igen...

jads skrev:
Jag undrar: Måste väggarna i ligghallen vara isolerade? Nån som har nån aning? :confused:

Det kan ju inte vara möjligt, eftersom stall inte behöver vara det.
Däremot, är det kanske läge, att göra det vindtätt, med hjälp av dubbla träväggar med tjärpapp emellan på ytterväggens insida.
 
Sv: lösdrift igen...

nej, det måste det inte. fast jag personligen föredrar att ha min ligghall frostfri, blir så mycket lättare med vattnet och att inte hösilaget fryser (fodrar "inne"). därimot vill jag inte ha över 5+ inne.
 
Sv: lösdrift igen...

Nej, det måste den inte, men däremot måste du ha möjlighet att stall upp i en uppvärmningsbar box. (Alltså en box i en isolerad stalldel, som jag tolkar det.) Det får du göra i grannens stall om du vill och har möjlighet, men det kräver ju att grannen alltid har en box över.
 
Sv: lösdrift igen...

Enkelt: Jag har eget stall brevid lösdriften, så jag lämnar en tom box i stallet.:bump:

Har läst att man inte ska ha söderläge på öppningen, men vet inte varför? På Miljökontoret rekommenderade de öppning i söderläge... :confused: Nån som har en förklaring?
 
Sv: lösdrift igen...

jads skrev:
Har läst att man inte ska ha söderläge på öppningen, men vet inte varför? På Miljökontoret rekommenderade de öppning i söderläge... :confused: Nån som har en förklaring?

Vet inte om jag har rätt men jag antar att just söderläge är för solen och vindens skull. Är inte vindarna kraftigare/kallare från norr...:confused: Och i solen värmer ju in mer när de e öppet i söderläge. Och vill de ha skugga kan hästarna stå i skuggan av skyddet. Nåt nåt... Kanske...

Jag har mitt med öppning i söderläge.
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Nya grannar i villaområde där vi har stall/lösdrift för tre hästar. Vinterhagen ligger mot grannens tomt men mer än 4m från huset och...
2
Svar
36
· Visningar
4 670
Senast: __sofia__
·
Ekonomi & Juridik Jag har två hästar, betalar 2500 för varje häst i månaden för lösdrift med full service. Skulle vilja veta om det finns billigare...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 831
Senast: nexxa
·
Foder & Strö Funderar över om det finns nån forskning kring hur länge en häst behöver tugga för att känna sig nöjd/mätt? Jag vet att hästar inte ska...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
9 012
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Nån som vet om man kan sko hästen (skos med domosedan) dagen före eller efter tandraspning? Den blir ju då sederad flera dagar i rad så...
Svar
1
· Visningar
292
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp