Som de andra skrivit så använder hästarna lösdriften i största utsträckning lösdriften för att komma undan flygfän under sommaren. Vi har vår lösdrift icke tillgänglig fram tills att minusgraderna kommer och vi måste ha elvattenkoppen istället för den ute på väggen då. Fodringen brukar vi ha långt ifrån lösdriften men är just nu placerad rätt nära(kommer flyttas sen). Våra hästar har även ett stort utbyggt tak så regnar det och är busväder står de där under istället för i lösdriften. Lösdriften används annars på vintern när de är busväder och när de dricker, samt sover min 12.a där hemskt gärna blåsiga vinterdagar ;)
 

Liknande trådar

Anläggning Jag har 2 egna hästar på en liten gård i en by i västra Götaland, har även 2 inackoderingar. Jag tycker det är så svårt det här med hur...
2
Svar
37
· Visningar
5 214
Senast: Ajda
·
Hästmänniskan Hej! :) Hoppas ni kan hjälpa mig att bli lite klokare och kanske kan komma med tips. Jag och min sambo har precis köpt ett jättefint hus...
Svar
11
· Visningar
2 186
Senast: Ainon
·
Anläggning Hej på er alla! Nu vet jag inte om jag skriver i rätt ”avdelning” men hoppas det blir bra ändå. Jag har nyligen flyttat till en gård...
2
Svar
24
· Visningar
3 163
Senast: skogaliten
·
Hästhantering För cirka 5 månader sen köpte vi dotterns första ponny, "världens tryggaste och snällaste barnponny". Provridningen gick ok, dottern var...
Svar
13
· Visningar
3 083
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp