Lösdriftfråga

G

Gazzan

Jag tänkte bygga en lösdrift och tänkte höra med er som redan har byggt ett skjul vad hela kalaset gick på..
Och hur stort ni byggde
Jag har 1 hbl och 2 små shettisar
kan man köpa färdigmonterade eller ja inte färdigmonterade men att man köper ett paket så allt är med så är det bara till att bygga ihop det?
 
Sv: Lösdriftfråga

11 läsningar och ingen har byggt en ligghall??:confused:

Jag kollade runt och pegasus hade en färdigpakiterad för 16000 det var ju billigt plats för 3 stora hästar!
Så att bygga egen måste ju va mkt billigare om man köper lösvirke med 2:a sortering??
 
Sv: Lösdriftfråga

Tack för att jag fick veta vad ett "paket" kostar !!
Det visar att jag kom billigt undan !

Hej från Hambo
 
Sv: Lösdriftfråga

hehe jasså?? vad hade du annars räknat med att det skulle gå på?? berätta gärna mer=)
 
Sv: Lösdriftfråga

Jag ville bara skojas lite med dig !!
Eftersom du inte fått nåt svar !!
Jag har inte byggt nån " ligghall", men jag har ett lösdriftstall.

Det var ett befintligt plåtskjul på ca 35 kvm, som jag klätt inuti
med brädor, det fanns redan ett gjutet golv som jag fick reparera !

Det är en stor öppning, då det inte funkade med att ha 2 öppningar,
jag har däremot en slags halvdörr till det som håller på att bli
stalldelen.

Så "lösdriftsstallet" kostade mig ca 2.000:-. Min fästman spikade och jag stod bredvid och log !!

Hej från Hambo
 
Sv: Lösdriftfråga

ahaa.. ja det var ju inte dyrt har du någon bild så man kan se??


En fråga till andra... ni som har uteboxar vad fick ni ge för 2 st??
 
Sv: Lösdriftfråga

kom igen då är det verkligen inga här inne som har köpt uteboxar
 
Sv: Lösdriftfråga

Håller just på att bygga ett på 4,5 m x 7 m.

Har lagt ut ca 2700 på väggar, grund och takläkt nu, bara plåttaket kvar och de kommer att kosta 2500 kr så visst kan du bygga billigt om du slipper betala för arbetskraften..
 
Sv: Lösdriftfråga

vår ligghall är på 5*8 m och byggd på en befintlig lågsidevägg. Virket kostade oss runt 3000 kr och plåt att klä med fick vi billigt av en vän till pappa. så jag tror vi hamnade på runt 5000 kr för den ligghallen
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har en idé om det perfekta skåpet/minigarderoben. Tyvärr verkar ingen annan dela min vision, så jag hittar ingenting att köpa...
2
Svar
28
· Visningar
1 220
Senast: Lyan
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 137
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Skåne drabbas av ihållande minusgrader och som gårdsägare med småbarn är fruset vatten inte välkommet... Jag har ett kallstall så just...
Svar
2
· Visningar
584
Senast: animalasia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp