Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

Löshoppning av 2-åringar

B

BJÖRKIS

Har idag för första gången löshoppat mina 2,5 åringar, de fick börja med att bara gå över bommar och sedan höjde vi upp dem till ca 40 cm. Detta tyckte de va roligt och jag funderar nu på hur ofta man kan löshoppa dem? Hästarna i fråga är araber som skall ut på galoppbanan till våren, de tränas nu varannandag och det lätt, jag skyndar alltid långsamt. De är i god kondition. Så min fråga är bara hur ofta man kan löshoppa utan att det blir tråkigt för hästen? Är det lagom med varannan vecka? :confused:

J

jojjo_blondin

vi har löshoppat våran ponny varannan vecka nu i ca 2 månader. nu ska vi börja hoppa uppsuttet och inte löshoppa ås ofta.. varannan vvecka låter ganska bra tror ja..

B

BJÖRKIS

Tackar för svaret :bow:
Då blir det nog till att löshoppa varannan vecka! Det är alltid roligast för hästen att få varierad träning, vi tömkör, promenerar, tränar startboxar mm samt att de är under inkörning.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6449 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Träning Hej! Nu ska jag rida in min 3 1/2 åring! Men vill ha lite tips:) Hans utbildningsstatus nu är ganske låg. Vi började i slutet av mars...
2
Svar
22
· Visningar
4 048
Foder&Strö Vår arab fick fång i februari -11 i en halvmeter snö. Han repade sig och bantade ungefär 100 kg vilket behövdes eftersom alla muskler...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 881
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
34 092
Hästmänniskan hejsan alla bukemänniskor... sorry om tråden ligger fel, ni får ta bort eller flytta den då måste bara fråga om det inte bara är jag...
2
Svar
32
· Visningar
2 487

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Hund bet familjemedlem hjälp

Hästrelaterat

Omröstningar