Löshoppning av 2-åringar

B

BJÖRKIS

Har idag för första gången löshoppat mina 2,5 åringar, de fick börja med att bara gå över bommar och sedan höjde vi upp dem till ca 40 cm. Detta tyckte de va roligt och jag funderar nu på hur ofta man kan löshoppa dem? Hästarna i fråga är araber som skall ut på galoppbanan till våren, de tränas nu varannandag och det lätt, jag skyndar alltid långsamt. De är i god kondition. Så min fråga är bara hur ofta man kan löshoppa utan att det blir tråkigt för hästen? Är det lagom med varannan vecka? :confused:
 
vi har löshoppat våran ponny varannan vecka nu i ca 2 månader. nu ska vi börja hoppa uppsuttet och inte löshoppa ås ofta.. varannan vvecka låter ganska bra tror ja..
 
Tackar för svaret :bow:
Då blir det nog till att löshoppa varannan vecka! Det är alltid roligast för hästen att få varierad träning, vi tömkör, promenerar, tränar startboxar mm samt att de är under inkörning.
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 809
Senast: nullo-modo
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 885
Hästmänniskan Innan jag tar det stora beslutet att köpa min första egna häst tänkte jag att det vore en god idé att först hyra en häst från ett...
Svar
11
· Visningar
1 731
Träning Hej! Jag har några frågor om unghäst träning och såna saker som skulle vara jätte snällt om ni som kan sånt ville svara på! :heart Först...
2
Svar
38
· Visningar
3 424
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp