Lösningar för insynsskydd (utbruten från Vad gör vi den CIV)

karamelldrottningen

Trådstartare
En moderator har brutit ut detta från en annan tråd eftersom ämnet passar i en egen tråd.

Bland det första jag satte upp här hemma var en gardin på toaletten. Det fanns ingen där förut och egentligen behövs det inte. Noll insyn och fönstret är ganska litet och dessutom inte i ögonhöjd. Men känslan av att det eventuellt skulle stå nån där och vrålstirra gjorde det fullständigt omöjligt att duscha :crazy:.
 
Senast ändrad av en moderator:
Bland det första jag satte upp här hemma var en gardin på toaletten. Det fanns ingen där förut och egentligen behövs det inte. Noll insyn och fönstret är ganska litet och dessutom inte i ögonhöjd. Men känslan av att det eventuellt skulle stå nån där och vrålstirra gjorde det fullständigt omöjligt att duscha :crazy:.
Jag har frostat glas på mina badrumsfönster, men behvde mer skydd än så för att känna mig bekväm så har också satt upp en gardin. Förstår absolut det där med känslan av att någon kan se en...
Men det är väldigt högt i tak och fönstret går ända upp, så gardinen är bara på nedre delen av fönstret och snigeln satt längst upp och hade därmed insyn (om än väldigt suddigt). 🐌
 
Jag har frostat glas på mina badrumsfönster, men behvde mer skydd än så för att känna mig bekväm så har också satt upp en gardin. Förstår absolut det där med känslan av att någon kan se en...
Men det är väldigt högt i tak och fönstret går ända upp, så gardinen är bara på nedre delen av fönstret och snigeln satt längst upp och hade därmed insyn (om än väldigt suddigt). 🐌

Jag satte igen fönstret i mitt badrum när det renoverades :cool: Mina föräldrar hade klarglas i det :arghh: och någon crappig, ful plastgardin för. Ett normalstort fönster som gick till midjehöjd typ... *hur f-n tänkte de där?!*
 
Jag satte igen fönstret i mitt badrum när det renoverades :cool: Mina föräldrar hade klarglas i det :arghh: och någon crappig, ful plastgardin för. Ett normalstort fönster som gick till midjehöjd typ... *hur f-n tänkte de där?!*
Jag har ett alldeles vanligt fönster av normalstorlek i mitt badrum. Det gör massor för symmetrin från utsidan.

Halva glast är täckt med plastfilm. En riktigt snygg variant. Har alltså noll insyn. Men massor av ljus! Och kan ha vanliga krukväxter i badrummet.
 
Jag har ett alldeles vanligt fönster av normalstorlek i mitt badrum. Det gör massor för symmetrin från utsidan.

Halva glast är täckt med plastfilm. En riktigt snygg variant. Har alltså noll insyn. Men massor av ljus! Och kan ha vanliga krukväxter i badrummet.
En riktigt snygg variant, jag är nyfiken, hur ser de ut? De snygga jag tänker på är de som har utklippta former av krukväxter typ, de är fina. Men andra jag sett är bara liksom immiga eller hur man ska säga.
 
En riktigt snygg variant, jag är nyfiken, hur ser de ut? De snygga jag tänker på är de som har utklippta former av krukväxter typ, de är fina. Men andra jag sett är bara liksom immiga eller hur man ska säga.
Det är som rundca prismor som bryter ljuset så att det i vissa vinklar blir färgat. Men själva plasen är ofärgad.

Det finns massor av olika sorters film.
Googla fönsterfilm :)
 
Det är som rundca prismor som bryter ljuset så att det i vissa vinklar blir färgat. Men själva plasen är ofärgad.

Det finns massor av olika sorters film.
Googla fönsterfilm :)
Jag googlar och får upp såna som jag tänkte mig, men de ser väl alltid ut så i alla vinklar? Kan du visa något exempel på hur din ser ut?
 
Jag skulle vilja ha någon slags fönsterfilm där man kan se ut men inte in. Tittade på spegelfilm men de jag tittade på verkade bara funka när rummet är mörkare än omgivningen, dvs skulle inte funka på kvällen om jag har någon lampa på. Och det är ju liksom då jag behöver det som mest 🤔
 
Jag googlar och får upp såna som jag tänkte mig, men de ser väl alltid ut så i alla vinklar? Kan du visa något exempel på hur din ser ut?
Jag har sån här.

Det är alltså helt ofärgat men ljuset bryts olika så den ser färgad ut. Olika i solsken och mulet, dag och natt.
35296
 
Jag har ett alldeles vanligt fönster av normalstorlek i mitt badrum. Det gör massor för symmetrin från utsidan.

Halva glast är täckt med plastfilm. En riktigt snygg variant. Har alltså noll insyn. Men massor av ljus! Och kan ha vanliga krukväxter i badrummet.
Hos mig är fönstret mitt i själva duschen, bor på bottenvåningen så inte jättekul att ha ett megastort kikhål rakt in i min dusch :cautious: Hade problem förra sommaren med en snuskgubbe som "råkade" stå utanför mitt badrumsfönster flera gånger när jag duschade (trots gardin). Han bor inte ens här, men brukar hälsa på de som bor rakt ovanför mig och hör väl när duschen börjar strila i lägenheten under och passar på att ta lite "frisk luft" då :rage: Men efter att jag satte upp lite arga lappar om privatliv och vad jag tycker om pervogubbar (ja, jag är ultrakonflikträdd) har jag tack och lov sluppit honom denna sommaren (på vinterhalvåret kan ingen se mig för då duschar jag i mörker :cool:) Men kan ju vara därför jag reagerar lite extra och blir besvärad även av en liten snigel...
35295

Notera att 🐌 är kvar på sin utkiks(inkiks?) post...
 
Känner mig rätt grinig faktiskt pga jättesen lunch. Och sen nu efteråt nästan äckligt mätt!
Akut köpt golvfärg och måste nu till stallet så ska stuva om här men är alltså nästan illamående för lunchen. Vad sker??
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 238
Senast: Calmiche
·
Anläggning En moderator har brutit ut detta från en annan tråd eftersom ämnet passar i en egen tråd. Försöker hitta hölösning till hagen som jag...
Svar
2
· Visningar
1 015
Senast: EZMK
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 548
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattsnack 10
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp