Lösspringande hund

B

**BORTTAGEN**

Skulle hem från stallet och kom gåendes på vägen då jag ser en STOR svart hund komma springands mot oss eller snarare till min lilla hund!
Jag tar upp min hund och vänder ryggen till hundne skäller och viftar visserligen på svansen men HJLÄLP vad solisen var kissenödigt just då.
Ägaren kommer framspringandes och istället för att koppla hundne och gå därifrån så skäller han massor på hunden och SLÅR hunden med sitt koppel :crazy: :mad:
Tror nog bara hunden ville hälsa men man blir ju LIVRÄDD när en stor svart hund kommer springandes till en.
Även om jag själv är hundägare så är jag livrädd för stora svarta hundar då jag själv blivit halsbiten av en rottis som liten!

Fler som varit med om samma sak typ???
Vad ska man göra ta upp hundne eller inte?? har hört olika åsikter om detta men jag tänker att OM nu hunden är elak och biter min hund så gör nog inte min lilla hund på 3 kg något mer i sitt liv :( :cry: Därför tar jag upp den
 
dumma dumma ägare :mad:. såna borde inte få finnas :(! visst hade jag blivit rädd! har själv en aggressiv hund som inte skulle dra sig för att bita om hon kom lös (vilket hon inte blir). så du gör rätt i att ta upp din lilla hund. kommer det fram lösa hundar till oss släpper jag helt enkelt labben, han är världsbäst på att få arga gamla hundar att uppföra sig som tramsiga unghundar ;). kommer labben lös (vilket händer då och då, han är också världsbäst på att ta sig ur sina halsband :o) så vrålar jag allt jag kan "han är inte farlig!" och skrattar generat när jag kommer fram.
 
Nu har ju jag aldrig blivit attackerad av en hund förut ( som du blev av en Rottweiler).

Det jag gör i en situation som du beskriver är att jag ställer mig bestämt framför min egen hund, och stampar i marken och säger med grov och bestämd röst att den inte är välkommen, att den skall gå hem.

Och hittils har alla hundar vänt.

Anledningen till att jag ställer mig framför min hund är för att han skall känna att jag ( ledaren ) fixar situationen och på det viset känner sig min hund trygg med sin ledare.
 
ja att skrika att den inte är farlig är iaf lite räddande för en som står där och blunar och tänker NU biter han mig..NU...NU!!

Usch vad rädd jag var där nästan så jag började grina av all rädsla är ett tag!! :cry:
 
jag har gjort som du sa en ång men den flög på min hund endå=( min är ju så liten bara 24 cm hög å 3 kg tung. Om det kom fram en liten hund skulle jag bara ryta som du sa men när det kommer fram en stor hund blir jag livrädd.Det behöverju bara ett bett från den stora hunden så dör min hund!
:cry:
 
Jag har stor respekt för hundar jag inte känner.

Hade nog precis som du blivit rädd och om min hund var en liten hund hade jag defintivt tagit upp den också.
 
Jo det förstår jag .

Min hund är så pass "stor och stark " att han kan slåss tillbaks.

Du kan ju även om du har hunden i famnen skrika åt hunden som kommer, kanske ta upp lite grus eller små sten( om man hinner ) och stannar inte hunden på dina hot eller varningar så kasta emot honom.

Kanske inte bästa lösningen, men vad har man för val om den attackerande hunden tänker hugga sin egnen?!
 
Många tycker att man är fjållig som tar upp sinlilla hund men förra gången kom en stor svart blodhund eller vad dom heter skoobidoo hundeller hur det nu stavas*ler*
Jag tog upp min hund och sprang mot en vägg då känner jag 2 tassar på min rygg och en morrande hund DÅ var man inte kaxig kan jag meddela er :crazy:
Kopplade hundar inga problem men då kan man ju ta tillbaka dom OM dom börjar att bråka!
 
Ungefär samma sak hände mej o Hobbe när han var liten liten valp.
En ganska stor svart, förmodligen labbekorsning kommer travande på vägen, o direkt fram till hobbe. hobbe som inte hunnit bekanta sej med så många hundar än drog sej bakåt o jag släppte hans koppel (han hade visat redan då att han var attans så snabb så jag räknade med att han skulle komma ifrån den här stora klumpiga hunden om det behövdes) så slängde jag mej på den svarta hunden som inte ens var kopplad, o tog tag i nackskinnet tills ägaren kom lunkade på vägen. itne ett ljud, han bara tog sin hund o gick.. :mad: :confused: :smirk: :( :mad:

Hobbe kom undan utan några men, men det hade kunnat gå värre. usch.
 

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle bli jätteglad om ni som har / har haft två hundar ville dela med er av era bästa tips för att ensam kunna ta harmoniska...
2
Svar
36
· Visningar
2 387
Senast: alicegard
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 635
Hundträning Är det normalt att en valp är rädd? Har en valp på 5 månader som är extremt rädd och lättstressad. Vallhundsras som är känd för sitt...
Svar
18
· Visningar
2 660
Senast: Xomymy
·
Övr. Hund Jag har läst mycket här och tycker att det verkar finnas många kloka människor här. Hoppas nu på att kunna få stöd och råd i hur jag ska...
Svar
18
· Visningar
4 283
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp