Logopedprogrammet? Djursjukskötarprogrammet?

@VeligPluggis Se till kolla upp lönenivåerna på båda dina tilltänkta karriärsval. Man kan välja ett yrke som kräver högskoleutbildning och ändå har låg lön, om man brinner för yrket. Men då är det bra om man gör ett medvetet val så man inte blir överraskad när man har börjat utbildning och inser vilken lönenivå som är aktuell.

En logoped tjänar i genomsnitt 33 600 kr enligt SCB.
Hej, tack för svar :) Är medveten om att det är skitlöner inom vården/noll löneutveckling (bortsett från tandläkare, anser jag då...) I slutändan klarar jag mig på 30 000 kr/mån, men såklart finns det en risk att man står där en dag och undrar "allt slit för detta..." Jag tänker att det finns vidareutbildningsmöjligheter, som ex hälsoinformatik och andra it-relaterade utbildningar för vårdpersonal om man skulle vilja få andra arbetsuppgifter och höja lönen:)
 

Liknande trådar

Övr. Barn ”Hoppas” det är fler som känner igen sig. Som går och lägger sig på kvällen med dåligt samvete att man inte räcker till. För visst är...
2
Svar
27
· Visningar
5 215
Senast: Cocos
·
Kropp & Själ Hej,mina vänner på Bukefalos. Jag kallar er mina vänner,för detta forum är verkligen fantastiskt. Man får ett så oerhört fint stöd och...
Svar
19
· Visningar
4 373
Senast: _Taggis_
·
Skola & Jobb ...Jag har vimsat mellan utbildningar under större delen av mitt liv kan man säga, läste naturvetenskap och hästhållning och hade...
Svar
6
· Visningar
2 007
Senast: LovingLife
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 148
Senast: Wonna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp