Lojalitetsskifte

Status
Stängd för vidare inlägg.
I tretton år har jag jobbat där jag jobbar än idag och i åtta år har jag varit totalt lojal mot min arbetsgivare, jobbat, jobbat, jobbat, sagt nej till träning för att jobba och satt mig själv i andra rummet.

För ett par veckor sedan kontaktade mitt gamla rehabteam mig, då de inte sett mig på 8 år.. De blev förskräckta när de såg mig och sa, du jobbar inte va? och när jag vacklade fram med kryckor/rullator var det någon som gick bredvid mig första veckan... att jag säger första veckan beror på att jag nu är på rehabmedicinsk dagvård med sjukgymnast, bassängträning, självträning, arbetsterapi och kuratorsnack två dagar i veckan... Så Jag ÄR tydligen inte bara lat, utan jag är tydligen i ganska dåligt skick..

Så nu ska jag försöka bli lojal mot mig själv igen.
depositphotos_173240854-stock-photo-be-loyal-written-text-on.jpg
depositphotos_173240854-stock-photo-be-loyal-written-text-on.jpg
 
Senast ändrad:

Var rädd om dig. Kram

Jo tack, de har föreslagit att jag ska gå ner från halvtid till 25 % som förebyggande sjukpenning.

Men i förra veckan tyckte kuratorn att ska vara helt sjukskriven november december och jobba 25 procent i januari.. Som det känns just nu, jag är helt slut om kvällarna... så känns det inte som en dum idé. Just nu obbar jag 2.5 dag måndag/onsdag/fredag och går upp halv sju i stället för tidigare i sommar kl 9... och tränar på rehab tis o torsdag 10-15.. så både kropp o knopp är slutkörd, då jag i vår o sommar jobbat onsdag, fredag o lördag 12-17...

Jag ska prova ut korsett på ortopedtekniska i morgon tillsammans med sjukgymnasten, försöka hinna hem o äta lunch innan jag åker till jobbet, och har läkartid innan dagvården på tisdag, så jag ska bolla lite med dem o höra vad de tycker...Flera funktionsnedsatta vänner säger åt mig att stoppa... innan jag kör in i väggen helt...
 
Senast ändrad:
Jo tack, de har föreslagit att jag ska gå ner från halvtid till 25 % som förebyggande sjukpenning.

Men i förra veckan tyckte kuratorn att ska vara helt sjukskriven november december och jobba 25 procent i januari.. Som det känns just nu, jag är helt slut om kvällarna... så känns det inte som en dum idé. Just nu obbar jag 2.5 dag måndag/onsdag/fredag och går upp halv sju i stället för tidigare i sommar kl 9... och tränar på rehab tis o torsdag 10-15.. så både kropp o knopp är slutkörd, då jag i vår o sommar jobbat onsdag, fredag o lördag 12-17...

Jag ska prova ut korsett på ortopedtekniska i morgon tillsammans med sjukgymnasten, försöka hinna hem o äta lunch innan jag åker till jobbet, och har läkartid innan dagvården på tisdag, så jag ska bolla lite med dem o höra vad de tycker...Flera funktionsnedsatta vänner säger åt mig att stoppa... innan jag kör in i väggen helt...

Tycker att dina vänner har en poäng. Sköt om dig och hoppas att du blir piggare snart!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
833
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 100
Senast: Pratsch
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, att vara ny på ett jobb är verkligen inte min grej. Speciellt inte med den attityd mot en nyanställd som verksamheter har nu för...
Svar
13
· Visningar
3 147
Senast: Urigurien
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, jag är verkligen inge bra på sånthär. Jag vet inte hur jag ska hantera situationen. Jag känner mig som en kaviartub med locket på...
Svar
8
· Visningar
1 544
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp