Lombard och Cagliostro.

T

_Tazty_

Letar efter info om hingstarna Lombard och Cagliostro.
Bilder etc.
 
Re: Lombard

Lombard 592
levde 1975-88 (fick A-bokstaven efter sin död), var fux med stjärn, vitt vänster framben och vita bakben, 165 cm i mkh.
Född i Båstad, köpt som 3-åring till Flyinge.
Pappa till Democritos 648, Rubicon 675 och ca 80 stamboksförda ston.

Hans stam var:
e Emalj 470 (e Abbé 435 u Haifa 6315 e Magnat 383)
u Irma 8759
ue Immer 359
uu Nina 7185
uue Niarchos 391
uuu Noire 5157
uuue Novarro 179
uuuu Iris 2972
uuuue Garant
uuuuu Irma 1589
uuuuue Irmino xx
uuuuuu Gretchen 666 (född 1899)
uuuuuue Pollux
uuuuuuu Blända 520 (född 1888)
uuuuuuue Lord Major
uuuuuuuue Brunte

Stofamiljen är (6)

Taget från "Hingstar vid Flyinge" (1984):
"God resning, lång, väl ansatt hals, djup välliggande bog. Något kort manke, något grund bål. Mycket välbenad med breda leder och korta skenor. God skritt, mycket goda spänstiga travrörelser."

Susanne
 
Re: Lombard

Vi har en Lombard-avkomma på ridskolan hemma - ett trevligt & livligt sto, envist som synden... Ridskolechefen som förr hade mycket kontakt med Holger Essgärde som en tid hade Lombard på hingsstation, har berättat att Lombard inte hade så gott rykte om sig på hingsstationerna - han var "röjig" kan man säga. Men Holger hade bara gott att säga om honom - han hade satt honom i arbete för att se till att han fick utlopp för all energi - han fick täckdika i stort sett hela gården, då var han nöjd. Lite så är det med stoet på ridskolan också - så länge hon hålls i arbete är hon nöjd.
 

Liknande trådar

Hemmet I dagsläget har jag ett kakfat i 2 våningar för förvaring av frukt, lök etc men letar nu efter nåt snyggare. Hur förvarar ni andra...
Svar
3
· Visningar
348
Senast: Liten
·
Avel Jag har ett 50% knabstrupper sto på 165 i mkh kompakt lite grövre modell. Jag vill nu betäcka henne med en dressyrhingst och har...
2
Svar
34
· Visningar
2 919
Hästvård Har sett konstiga fläckar på hals och bakom öron på ett par av våra hästar. Som en äggsamling??:confused: 😶men det är som hårda smulor...
Svar
13
· Visningar
1 094
Senast: Livi
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
6 922
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp