Lombard och Maraton

Lotus

Trådstartare
....är min häst efter. Vet just inget om dessa hingstar - har någon koll på deras prestationer? Min häst är väldigt allround, vilken inriktning har förfäderna haft???
 
Maraton lever fortfarande! :) Han har tävlat i svår hoppning precis som sin son Magini medan sonsonen Briar är internationell dressyrhäst!

Lombard dog 1988 och tävlade inte själv. Sonen Democritos tävlade i svår hoppning medan hans son Ampere 859 först tävlades i hoppning men sedan blev han exporterad till Tyskland, omdöpt till Spirit of Yamato :crazy: och omskolad till dressyrhäst.
 
Spirit of Yamato

Läckert namn! ;)
Och nu är han i Japan och ligger högt upp på deras GP ranking.
De har massa pengar, japanarna.....
De köper knallbra europeiska hästar, och målet måste väl vara OS då?
Om gamle Ampere inte skadar sig, så skall man nog inte se bort ifrån att han kan dyka upp i Aten?
mvh
 
Jaha, vad kul - då kanske det inte är så konstigt att jag tycker att min häst är allround, då!

Vet du hur gammal Maraton är också? Tänkte om det också nedärvs, min är nämligen 18 och jag hoppas han hänger i ett tag än....
 
Hans son, elitpremierade Magini, är ju 21 år och "still going strong". Rids inte pga tidsbrist (har jag för mig), men är fortfarande aktiv som avelshingst och sist jag träffade honom verkade han inte ha några som helst planer på att sluta med det. :love:
 
maratons hingslinje har ju visat sig ge oerhört allsidiga hästar, som både kan hoppa men också har bra gångarter!Sonen Magini tävlade svår hoppning, och har lämnat svårklass hästar i både hopp och dressyr!!!! Magini sonen Briar, godkänd hingst, tävlar ju svår int. dressyr!!!
Tog silver vvid EM i somras... :)

Har själv ett sto med Maraton som morfar. Hon både hoppar kanonbra, och har fina gångarter ;)
 
Tack! :) Hon är ju oxå väldigt allround. Skulle säkert nå långt i fälttävlan oxå med en tuffare matte än mig. Har provat en debutant med henne och det gillade hon skarpt.

Men först ska hon få bli mamma till min nya häst är det tänkt. :)
 
Det är fler avkommor till Maraton som går bra nu. Agneta Lindelöw kvalade till världscuptävlingen i Helsingfors på Kamea som är e: Maraton nu i helgen. De vann även Grand Prix klassen där förra året! Tycker Maraton är fantastisk, har ett sto e honom som lämnar kanonföl.
Monika
 
Vilka jättefina hästar ni har! Önskar min valack var ett sto så att han kunda föröka sig.....
 
Hon är dräktig med Aerline H. Valde honom pga storleken (mitt sto är ju litet, lagom åt mig men mindre häst vill jag helst inte ha), tempramentet (endast hört gott om honom) och att han är en kombination av bra gång och hoppning, precis som mitt sto. Jag vill ha en häst som kan gå Msv/Msv i både hopp o dressyr. Jag tycker det är roligt att hoppa och mitt sto hoppar ju mkt bra men annars är det nog dressyren som ligger mig varmast om hjärtat. I övrigt vill jag ha en kompis, dvs en bussig häst med bra skalle, ingen utpräglad tävlingsindivid med hård skalle.

Aerline
 

Liknande trådar

Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 927
Senast: JohannaB
·
Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 066
Senast: co-SMAD4
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
572
Senast: Lutten
·
Avel Hej! jag behöver tips från er med mer erfarenhet. Jag har några ston på besök till min hingst, varav ett av dem aldrig varit betäckt...
Svar
9
· Visningar
1 181

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp