Löneförhandling

cherie

Trådstartare
Min sambo ska få en lönejustering på sin nuvarande lön och har blivit erbjuden två alternativ.

1) 1500 kr extra nu och sen ingå i lönerevision som vanligt nästa år (ungefär 2,5% brukar det vanligtvis vara)

2) 2500 kr extra nu och sen ingå i lönerevision nästa år men då får sambon minimum vad han måste få, dvs 15% på vad totala procentpotten blir (oftast ca 2,5% men det vet man ju inte)

Sambon tror han tjänar på andra alternativet om nu lönepotten nästa år kommer vara ungefär som vanligt. Men han är osäker på om han missar nåt med att välja alternativ två. Någon som har några tankar?
 
Gissningsvis tjänar han på alternativ 2 utifrån att den där %-satsen räknas från en högre utgångslön.
Men det är ju en gissning.
 

Liknande trådar

Samhälle Jag satt häromdagen och förundrades över hur våra föräldrar kunde köpa sprillans nya bilar med sina första löner. Jag beslöt mig för att...
24 25 26
Svar
508
· Visningar
27 730
Senast: Inte_Ung
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 457
Senast: fejko
·
Skola & Jobb I augusti blev jag erbjuden en tjänst inom försäljning på ett konkurrerande bolag till det jag arbetar på nu. Min chef kontrade med ett...
2
Svar
33
· Visningar
3 612
Senast: Petruska
·
Skola & Jobb Kort backstory: Jag är förtidspensionär, har inte jobbat innan så jag har en fjuttig garantiersättning på 7600 kr/månad efter skatt (pga...
2
Svar
20
· Visningar
5 391
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp