Longerdelta

T

Trassel_tösen

Kan man ha en longerdelta på tränset när man longerar?
/L
 
Anledningen till att det inte rekomenderas är att bettet ställer sig i munnen på hästen :crazy:
Annser själv att det är en dum uppfinning .Men det är ju typiskt människan :DAtt komma på nått sådant... :smirk:
 
Nej, det är inte alls bra!!! Du ska fästa longerlinan i den yttre bettringen och så dra den över hästens huvud och ut genom den inre.
Deltat är en usel uppfinning! :crazy:
 
Delta är inget bra. bästa sätt är att dra linan genom dem inre ringen över nacken och fäst den i den yttre. Är du osäker på hur du ska fästa så kan man även bara fästa linan i den inre ringen.
 
Delta är en bra uppfinning då man ska ut och gå, så kan man ha ett grimskaft och ändå få jämnt tryck av bettet. Om man longerar med deltat så resulterar det i att du bara får tryck på yttre lanen, dvs inte så bra. Det bästa är med linan över nacken som beskrevs innan, eller linan genom inre bettringen till gjorden, och en inspänningstygel som stöd på yttersidan. Kräver dock lite longeringsvana!
 
Okej , lite olika uppfattningar om detta. Men ska deltan sitta över eller under nosen? har hört båda alternativen. Jag har inte longerat mycket innan.
Tack för alla svaren!
/L
 

Liknande trådar

Utrustning Fick med en massa extra remmar med tränset och gissar att det är remmar för att kunna rida bettlöst? Tänker jag rätt? Har inte hunnit...
Svar
2
· Visningar
456
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Jag har en flughuva som saknar fästen till att fästa i tränset och den känns som den är på väg att åka av under användning. Tänker att...
Svar
3
· Visningar
395
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Sitter och funderar på att börja ge mina grabbar tillskott innehållande hampafröolja Det finns ju ett välkänt N'trilon. dyrt som satan...
Svar
5
· Visningar
405
Senast: lilstar
·
Utrustning Mitt dilemma: Hööks träns Lingus är tillåtet att tävla WE på och jag gillar modellen men inte kvaliteten på lädret. Jag "gjorde" därför...
Svar
4
· Visningar
706
Senast: Emiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp