Bukefalos 28 år!

Longering!

V

Vicku

Alla longerar tydligen väldigt olika med olika utrustning osv, vad använder ni för utrustning när ni longerar och varför?
 
Haha, sök på longering och du får garanterat upp liknande trådar med samma fråga ;D.

Jag longerar inte så ofta men när jag gör det har vi grimma, longerlina och pisk. Om vi vill avancera ytterligare kanske vi lägger fram lite bommar eller andra godisar. Behöver helt enkelt inget mer för det vi gör.
 
jo jag märkte det nu när jag sökte, de är ju smart att tänka efter.. efter :D
 
Longerar om jag inte kan rida av någon orsak så att pållen får röra på sig ändå..

Använder träns, longerlina och spö- även gjord+inspänningar en stund..

:banana: :banana:
 
Oftast grimma eller kapson, lina och pisk av nån kortare variant.

Nån gång ibland inspänning, men oftast inte.

Hade jag tillgång till rundcorall eller liknande skulle hon vara helt naken, eller iaf utan lina...
 
Olika beroende på hästen men alltid med skydd runtom, även om dom inte har det i vanliga fall då det är lättare att dom slår sig.
 
träns, delta, lina å pisk. ska kanske bygga longervolt å då ryker linan... brukar mest longera för motionens skull, om jag inte kan rida (har ont i knäna, vid 13 års ålder :eek:). mitt förnuft säger att det inte kan vara bra att springa runt-runt på en liten volt med inspänningstyglar å sånt. :smirk:
 
olika

antingen grimma och lina och pisk (eller inte)

eller träns, delta, lina och pisk (eller inte)

eller träns, delta, sadel, inspänning, lina och pisk... (eller inte pisk)
 

Liknande trådar

Utrustning Tidigare i år beställde jag barfotaboots till min häst. De var nya, men när jag fick dem var det rätt uppenbart att de hade varit hemma...
Svar
2
· Visningar
677
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Hästnyheter Numera är det vanligt att försöka öka hästens ättid på fler sätt än genom att dela upp fodergivan i många små mål, vilket kanske var det...
Svar
8
· Visningar
809
Senast: Linda_A
·
Utrustning Jag har råkat ha handbromsen dragen på transporten hela vintern. Tanken var inte att den skulle stå, utan faktiskt användas, men av...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: Loma
·
Utrustning Är det någon som ridit på olika utformningar av korta hackare som upplevt någon skillnad på dom? Rider ut på ponnyhack och häst blir...
Svar
3
· Visningar
669
Senast: yamyam
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp