Bukefalos 25 år!

Longerlina hake??

Leeelot

Trådstartare
Köpte denna longerlina fr en "känd" webbutik...Blir väldigt förvånad när den kommer hem, o jag ser denna (i mitt tycke klena)hake...
Vågar jag ens använda den? Stor unghäst.
20210920_084428.jpg

Leeelot

Trådstartare
Ja den ser lite klen ut. Kort lina också, mina longerlinor än nog iaf 10 meter. Med den där kan de ju inte ens gå ute på en normalstor volt.
Kollade på Hööks, o där är alla longerlinor 8 m.... Var har du köpt som är 10 m lr längre?

De där hakarna har jag för mig är rätt hållbara. Jag tror faktiskt de är hållbarare än pistolhakarna som är gjorda av riktigt uselt gjutgods.
Jag föredrar dock att inte använda dem då jag inte gillar designen men de tär ju en annan sak än hållbarhet.
/Hon som skrotar haken på longerlinor i en faslig takt.

Lovisaleonora

Moderator
Jag kontrar med att både den typen i ts och pistolhakarna brukar vara väldigt trånga för de ringar jag vill använda (kapsonringar t ex).

Köpte denna longerlina fr en "känd" webbutik...Blir väldigt förvånad när den kommer hem, o jag ser denna (i mitt tycke klena)hake...
Vågar jag ens använda den? Stor unghäst.Visa bifogad fil 77189
Kontrollera att den fungerar innan du tar den i bruk för att undvika oväntade situationer. Den har dock ett bra utseende. Jag tror att den kommer att hålla längre än andra. Återigen, se till att dubbelkolla allt för att se till att din häst är säker.

Använde en liknande för att binda upp hästen i ett träd i brist på annat att binda med. Den höll inte när hon fick för sig att dra lite bakåt. Men varken hon eller jag upptäckte det tills jag skulle knäppa loss den och jag då fick halva haken i handen. Tur i oturen för det var en nyimporterad, svårfångad häst i karantän🙈

Använde en liknande för att binda upp hästen i ett träd i brist på annat att binda med. Den höll inte när hon fick för sig att dra lite bakåt. Men varken hon eller jag upptäckte det tills jag skulle knäppa loss den och jag då fick halva haken i handen. Tur i oturen för det var en nyimporterad, svårfångad häst i karantän🙈
Skillnad dock på ett träd och en person som håller i linan.

Liknande trådar

Islandshäst Ville så gärna börja rida igen, typ som medryttare. Såg en annons, bara 5 min hemifrån. Long story short- de har 2 islänningar. Back...
Svar
13
· Visningar
953
Hästvård Känner att jag behöver skriva av mig… Jag köpte (räddade) ett varmblod i somras, 6 år gammal, nätt och fin, med super bra lynne, trots...
Svar
17
· Visningar
1 769
Kropp&Själ I söndags var jag med om något mycket läskigt och har försökt googla på det men det verkar vara så ovanligt att jag väljer att göra en...
Svar
12
· Visningar
964
Hemmet Bor inte i Sverige nu men hoppas kunna återvända när jag går i pension. Men är väldigt fundersam över hur jag ska få någonstans att bo...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
4 249

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CXL
  • Kaoset del 2
  • Tittar in i ditt kök del 25

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack #8