Longerlina hake??

Leeelot

Trådstartare
Köpte denna longerlina fr en "känd" webbutik...Blir väldigt förvånad när den kommer hem, o jag ser denna (i mitt tycke klena)hake...
Vågar jag ens använda den? Stor unghäst.
20210920_084428.jpg
 
Ja den ser lite klen ut. Kort lina också, mina longerlinor än nog iaf 10 meter. Med den där kan de ju inte ens gå ute på en normalstor volt.
Kollade på Hööks, o där är alla longerlinor 8 m.... Var har du köpt som är 10 m lr längre?
 
De där hakarna har jag för mig är rätt hållbara. Jag tror faktiskt de är hållbarare än pistolhakarna som är gjorda av riktigt uselt gjutgods.
Jag föredrar dock att inte använda dem då jag inte gillar designen men de tär ju en annan sak än hållbarhet.
/Hon som skrotar haken på longerlinor i en faslig takt.
 
Jag kontrar med att både den typen i ts och pistolhakarna brukar vara väldigt trånga för de ringar jag vill använda (kapsonringar t ex).
 
Använde en liknande för att binda upp hästen i ett träd i brist på annat att binda med. Den höll inte när hon fick för sig att dra lite bakåt. Men varken hon eller jag upptäckte det tills jag skulle knäppa loss den och jag då fick halva haken i handen. Tur i oturen för det var en nyimporterad, svårfångad häst i karantän🙈
 
Använde en liknande för att binda upp hästen i ett träd i brist på annat att binda med. Den höll inte när hon fick för sig att dra lite bakåt. Men varken hon eller jag upptäckte det tills jag skulle knäppa loss den och jag då fick halva haken i handen. Tur i oturen för det var en nyimporterad, svårfångad häst i karantän🙈
Skillnad dock på ett träd och en person som håller i linan.
 
Köpte denna longerlina fr en "känd" webbutik...Blir väldigt förvånad när den kommer hem, o jag ser denna (i mitt tycke klena)hake...
Vågar jag ens använda den? Stor unghäst.Visa bifogad fil 77189
Jag hade mailat/ringt butiken och frågat vilken tyngd haken är godkänd för. Endel saker är verkligen skräp men ibland kan man bli lurad på utseendet och grejerna är hållbarare än de ser ut.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har köpt en ny ridhjälm. Min gamla hjälm är det minst nio år sedan jag köpte så det kändes dags att uppdatera den, särskilt som jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 795
Senast: MimmiNO
·
Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 508
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 541
Övr. Barn Jag har en äldre vän som sagt rakt ut att jag inte ska ha några barn med motiveringen att jag alltid är trött. (Vilket inte ens...
Svar
6
· Visningar
1 023

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp