Krans

Trådstartare
Hej! Har mina hästar i en sandig och jordig hage.Skulle gärna vilja ge loppfrön för att förebygga kolik. Men hur mkt och hur ofta? Har läst att man ej ska ge hela tiden då det retar tarmen på ngt vis.Men om man ger det som en kur då och då? C- och D'ponny är mina pälsklingar.
 
Jag ger loppfrö varje dag året om. Har inte märkt att det skulle bli dåligt för hästen på ngt sätt. Kanske beror på dos?
Jag ger ganska liten dos, två dosmått per dag (måttet som följer med i biofarmabs förpackningar).
 
Jag ger några dagars eller en veckas kur med loppfrö då och då. Brukar ge 1-2 matskedar till c-ponny, men läser ofta att många ger en halv eller hel deciliter beroende på hästens storlek.
 
Jag ger en vecka i månaden efter veterinärs rekommendation. Framförallt på höst och vår men även vinter och sommar om det finns behov, beroende på hur marken ser ut.
Ger två mått vardera av biofarmabs till mina shettisar.
 
Jag ger två mått (det som följer med) året runt. Märker jag att han börjar bli dålig i magen ger jag dubbelt i några veckor.
 
Jag ger två-fyra mått dagligen stor del av året. Inte på sommaren när det är torrt och finns gräs.
 

Liknande trådar

Hästvård Det här med loppfrö. Det verkar finnas lika många teorier som det finns människor :confused: Är det någon som har läst faktisk forskning...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 138
Senast: MiniLi
·
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 917
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
944
Senast: BornAgain
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 034
Senast: Whoever
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp