Lösögonfransar

Milosari

Trådstartare
Vilka är bra till en nybörjare? Vilka ska man inte köpa? Är på jakt på ett par hyfsat normala, inte snordyra (max 200 kr). Vad rekommenderas? Och har alla samma storlek?
 
Fransarna brukar kvitta tycker jag, det är bara att hitta ett par man tycker är snygga. Bra lim är viktigare - det gör det med lättjobbat.
Vi brukade köpa billiga pack från Kina när vi använde mycket.

Alla har samma storlek vad jag vet.
 
Vilka är bra till en nybörjare? Vilka ska man inte köpa? Är på jakt på ett par hyfsat normala, inte snordyra (max 200 kr). Vad rekommenderas? Och har alla samma storlek?

Jag tycker lösa fransar brukar se bäst ut om man är lite ovan. Det är lättare att dutta på ett par stycken, i knippen, här och var än få en hel rad att sitta snyggt.
Depends funkar fint. Och så kör jag Duos lim. Man håller knippet fransar med pincett, doppar roden i en liten dutt lim och sätter fast. Superenkelt!
 
Jag tycker att de billigare är jättebra att börja med och väljer man bara ett par som man tycker ser relativt realistiska ut så ser de ut som vilka som helst. Jag använder dem flera gånger också.
Personligen tycker jag att enstaka fransar som @tuaphua nämner är skitsvåra så det är väldigt personligt. Just därför tycker jag man kan testa sig fram med de billiga alternativen.

Storpacken från typ Kina är perfekt tycker jag.

Hur man sätter på dem finns det filmer på YT om man känner sig osäker.

Storleken är alltid samma. Man klipper dem till olika längd.
 
Personen som ska använda dem har använt lösögonfransar tidigare av modellen hel rad men är som sagt inte supervan. Men det kanske inte är så svårt?

Och var handlar man? HM har ett gäng sorter. Är de bra? Eller säljer de bättre på t ex kicks eller Åhléns?
 
Jag går på salong och lägger volymfransar. Helt klart dyrare men resultatet blir jättebra.
Ser naturligt ut men ändå otroligt piffigt. ;)
Lösögonfransar kan jag inte uttala mig om.
 
Jag går på salong och lägger volymfransar. Helt klart dyrare men resultatet blir jättebra.
Ser naturligt ut men ändå otroligt piffigt. ;)
Lösögonfransar kan jag inte uttala mig om.
Det är tyvärr inte aktuellt i det här fallet. Fransarna är inte till mig och används bara vid särskilda tillfällen.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag är på jakt efter en större handväska. Har flera små men har tröttnat på att antingen ha ryggsäck till jobbet eller liten handväska...
Svar
19
· Visningar
1 230
Senast: Mirre
·
Kropp & Själ Jag är 22 år gammal och har varit sjukskriven i 4 år. Kraschade med ork, har fortfarande inte fått någon tydlig diagnos men läkarna...
2
Svar
36
· Visningar
4 033
Senast: MiaMia
·
Kropp & Själ Jag var och kollade min syn idag och fick konstaterat att den försämrats och jag behöver glasögon. Optikern rekommenderade progressiva...
2
Svar
29
· Visningar
1 316
Senast: Motacilla
·
Utrustning Helflätade tyglar, finns det att få tag på nu för tiden? Jag är på jakt efter ett par hyfsat smala (max 15 mm), i storlek full. I bra...
Svar
2
· Visningar
672
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp