Löss i utekrukor, sätta ljung?

MissFideli

Trådstartare
Köpte petunior och lite annat att ha på uteplatsen i somras. Tyvärr visade det sig efter nån månad att de hade nån form av löss. Blommorna har jag slängt nu, men kan jag sätta ljung i krukorna (samma jord) eller smittar det till dom då?
 
Köpte petunior och lite annat att ha på uteplatsen i somras. Tyvärr visade det sig efter nån månad att de hade nån form av löss. Blommorna har jag slängt nu, men kan jag sätta ljung i krukorna (samma jord) eller smittar det till dom då?
Om de blir smittade kan du rädda dem med såpvatten (1+5). Spraya så fort du ser att de är angripna (fungerar inte preventivt). Upprepa vid behov. Supereffektivt!
 

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 158
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte att kommande säsong ska jag inte förodla en massa plantor för jag måste verkligen lägga tiden på annat. Men tja, det blir...
Svar
1
· Visningar
416
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 177
Senast: skiesabove
·
  • Artikel
Dagbok Det är med spänning jag ser fram emot trädgårdssäsongen 2023. Jag hoppas så att mina valnötsplantor överlever vintern. Här om dagen var...
Svar
0
· Visningar
503
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp