Bukefalos 28 år!

ludd på pullarn!

T

Tilly

En liten fundering.. hur sätter ni fast luddet på pullarnosgrimman? :)
 
en tjej i mitt stall har pullar när hon hoppar och hon lägger bara det under direkt...inget lim eller nåt sånt. funkar jättebra!
 
Jag sätter inte fast mitt, lägger dit ett löst ludd varje gång jag rider. Jag har inte haft nåt lim i stallet och glömt att ta dit :angel: Men det funkar jättebra det här också :D
 
jo har funderat på lim, men har hört att det blir så skitigt då.

har haft löst hittills, men det är liiite drygt ;)
 
Jag har sytt på en del av ett kardborreband på själva plattan och limmat fast andra delen av kardborrebandet på luddet. Har flera ludd som man kan byta när det behövs.
 
Smart :)

Har en pullargrimma (som iofs knappt används men ändå) som jag limmat dit luddet på.. om det blir för skitigt så pillar jag bort det och limmar dit ett rent. Men frågan är väl hur man ska göra med nosgrimmorna som kommer med stora ludd redan från början (morris and nolan ex). Då måste man ju försöka tvätta dem när de sitter på :confused:
 
Jag har limmat dit mitt ludd... och när det blir lite platt och smutsigt så använder jag en karda för att "fluffa" upp luddet :)

Colombia Girl :bump:
 
det satt redan fast när jag köpte det,annars är det nog lim som gäller!
 
Kardborre
Limma på kardborre en på lädret och den andra på luddets baksida så kan man bara ta loss och tvätta det! eller byta färg...
 
jag hadde ett stort äkta fårskinns ludd som jag lade under... då kan man tvätta å byta som man vill.. sitter jätte bra... är rädd om lädret på dyra tränset så jag vill inte limma eller sy eller så
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har lite funderingar kring matstress hos häst. Vi var nämligen och kollade på en häst som förmodligen haft matstress i hela...
Svar
13
· Visningar
1 166
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Hej! En psykolog kan ju inte skriva ut medicin det är jag medveten om. Imorgon har jag tid hos psykolog på vc, ej med läkare. Om...
Svar
1
· Visningar
277
Senast: Enya
·
Kläder & Bli fin Har ni sett en tröja med sådana ärmslut på bilden som inte är luddig? (Läs kan användas på jobbet, vi har ganska fri klädkod, men ludd...
Svar
12
· Visningar
832
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Hej! Jag har en fundering som jag kom och tänka på nu när sommaren äntligen närmar sig. Ni som är ägare alternativt medryttare , vad...
Svar
12
· Visningar
373
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp