Luddande handdukar

M

MaddeLen

Jag har ett par svarta handdukar jag håller på att bli tokig på.

Har tvättat dom ett antal gånger men inte slutar dom ludda för det. Har testat att torktumla men det blev ingen märkbar skillnad.

Jag har tröttnat på att vara svartluddig efter man har duschat....

Någon som har nåt bra tips? Allt är välkommet för tillfället!
 
Sv: Luddande handdukar

Såna där handdukar har jag också,jag har snart tvättat dom bleka,och det hjälper inte,har även tumlat dom snart till smulor..

Som nu ligger längst in i garderoben,använder dom när jag badat hunden..

Kolla även in dina inventarier i badrummet,svart damm precis överallt,ser ut som det inte är städat påår och dar..
 
Sv: Luddande handdukar

Ja det enklaste vore ju att byta handdukar, surt när man redan har dock. Men det lutar väl åt att det kommer sluta med att dom byts ut.

Som sagt, allt är svartluddigt i badrummet, inte kul när det ser ut som man inte brytt sig om att städa på evigheter.
 
Sv: Luddande handdukar

haha i mitt och sambons badrum är allt rödluddigt
:grin:

jag har haft mina i flera månader och jag har tvättmani, torktumlar även 4 av 5 gånger :p men likförbannat är det ludd på ALLT i badrummet ändå.

mina är köpta på IKEA.. :p
 
Sv: Luddande handdukar

Köpte ett par skitsnygga rödrandiga handdukar för ett par år sedan. Enda nackdelen var att man såg ut som man hade röd päls efter användning av dom :p Det gav sig efter några månaders tvättande tack och lov. Tror dina kommer göra detsamma.
 
Sv: Luddande handdukar

Jag hade samma problem med våra svarta handdukar, tvättade ett par gånger utan sköljmedel så slutade de ludda. :)
 
Sv: Luddande handdukar

kan det vara så enkelt att det är sköljmedlet som är boven? Det ska jag genast testa!
 
Sv: Luddande handdukar

Jyskhanddukar? Jag har ett par vinröda, tyckte det var snyggt med matchande handdukar nu när jag flyttade. Mitt lilla badrum är rödluddigt.
Tvättar med bara tvättmedel och torktumlar. Glöm inte rensa filtret bara, det blir massor med ludd!
 
Sv: Luddande handdukar

Det är Hemtex haddukar.

Vet att uppsugningsförmågan blir så mycket bättre utan sköljmedel, men jag vill ha dom mjuka också :)

Har ju tyvärr inte tillgång till någon torktumlare...
 
Sv: Luddande handdukar

Det är Hemtex haddukar.

Vet att uppsugningsförmågan blir så mycket bättre utan sköljmedel, men jag vill ha dom mjuka också :)

Har ju tyvärr inte tillgång till någon torktumlare...

Mina svarta luddande handdukar är också från Hemtex..
Men jag använder dom när jag badar min svarta hund,och ja hon är jättesvart sen när hon är nybabad..och dammig..
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 471
Senast: Grazing
·
Katthälsa Jag håller på att bli galen!!! Jag har två 5-månaders hankatter (ej kastrerade än) som kissar i sängen, på filtar, på handdukar som...
Svar
12
· Visningar
1 458
Senast: Rhinos
·
Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 480
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 624
Senast: Saigon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp